Alla inlägg den 9 december 2012

Av Yvonne Andersson - 9 december 2012 22:15

Anja, Lena, Kicki och Laila kom och uppvaktade mig (fast vi har alla slutat att fylla år).

 

Vi har även slutat att ge presenter. Detta är "bara" gåvor som tack för maten    

Jag bjöd på Tjälknul med ny smakrik saltlake.

  Jag tog chili. vitlök och en massa örter ur frysen och resultatet blev så bra att jag kommer göra om det.

Till köttet bjöd jag gräddsås av torkad svart trumpetsvamp och gräddig rotsaksgratäng (ingen potatis) med ett täcke av västerbottenost.

Innan maten smakade vi litet alkoholfri LCHF-glögg   och choklad-starkvins-glögg. Jag hade tyvärr blandat ihop kastrullerna så vi drack litet hur som helst. Chauffören tog det lugnt.

Till glöggen åt vi LCHF-pepparkakor med baconrullade getostbollar, oströror och tryffelsmör. Den rostade grönkålen blev en stor favorit,

Galet mycket presenter fick jag, och fina, användbara.

  1. Silverprydd blomma och tryffelchoklad av Anja.
  2. 4 st 70%iga chokladkakor med hallon och röda glittrande värmeljus av Lena.
  3. Sockar med plastdubbar, Fint pyramidljus, doftpåse och turkisk tvål av Kicki.
  4. Konstnärliga Laila hade sytt mig en urtjusig kasse och gjort mig ett fint halsband.

 

Här sitter dom och fikar och äter saffranpannacotta med hallon och jordgubbar.   

Av bilden att döma ser de väldigt allvarliga ut ( de stelnade till då jag tog fram kameran) men jag garanterar att vi som vanligt hade mycket trevligt. Hoppas att Kicki mår bra, trots att hon går på viktväktardiet, för maten vi åt innehöll 1,5 liter grädde. Min mat innehåller många kalorier men litet av kolhydrater.

 


Senaste inläggen

Presentation


På bilden är Madonna, Dvärgschnauzer, BIV=bäst i världen. Alla kategorier.

Fråga mig

5 besvarade frågor

Besöksstatistik

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4 5 6
7
8
9
10
11
12
13 14 15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29
30
31
<<< December 2012 >>>

Länkar

Arkiv

Gästbok

Kategorier

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards