Alla inlägg den 14 december 2012

Av Yvonne Andersson - 14 december 2012 20:45

För 2 veckor sedan ringde jag min husvärd och bad honom göra någonting åt hyresgästerna som ockuperat trapphuset med vagnar, pulkor och andra leksaker. (Jag vet vems det är men henne vill jag inte tala med) Husvärden lovade komma och sätta upp skyltar och meddela dem vad som gäller. Då ingenting har förändrats så skrev jag detta mejl till huvudkontoret i tisdags ......


Hej igen!
Jag har meddelat min husvärd om detta men det verkar inte bli någon förändring så nu får någon annan ta itu med det. Nu är jag riktigt less på alla barnvagnar i trappan. Det står 3 st (se bif. bild) 

 

och ibland 4 st, samt 1-3 barnpulkor, dygnet runt med brandfarliga fleesefiltar i.
Då vissa även röker i trapphuset tycker jag att det känns väldigt otryggt.
 Och så retar det mig att jag inte får ha en Julkrans på dörren pga brandrisken men några får göra precis som de vill.
Jag har 2 ggr. markerat var barnvagnsrummet finns men någon river ner lappen. (antagligen pga. dåligt samvete)
 Mej veterligt går barnvagnar att fälla ihop så det borde rymmas många i rummet som är avsett för dem.
 Barnvagnsrummet verkar istället användas som förråd, för där står cyklar, barnbilstolar mm.
 Detta gäller Råbystigen 9

......och så skrev jag under med mitt namn.  Då det fortfarande inte blivit någon förändring,

satte jag upp denna lapp (utdrag från hyresvärdens regler) på ytterdörren i kväll, så får jag väl snart se om något händer

 
 Dessa regler borde väl gälla för oss alla.

Av Yvonne Andersson - 14 december 2012 18:15

 

Nu börjar vinterns oro över att snön ska rasa ner på altanen. Det blir ett för starkt tryck om det faller ner från den höjden.

I år har det kommit drivsnö eftersom det blåst från sydväst medan det snöat.

Fast jag har stagat upp altantaket med pålar tror jag inte att taket håller om överhänget rasar ner i ett enda sjok.

I dag har jag därför varit upp till den trevliga kvinnan som nu bor i etagevåningen.

Från hennes översta, innersta sovrum kom jag åt att knuffa ner ganska mycket av snön.

Tokigt att det inte finns något takräcke på tillbyggnaden dom gjorde där, när etagevåningen kom till. Annars är det rasräcken på alla husen.

Jag nådde inte att ta all snö och jag vågar inte stiga ner på taket utan livlina, så jag får vara nöjd med att fått bort det värsta.

Innan jag var dit upp hann jag åka till Karlssons och köpte mig en större snöskyffel för den lilla bilspaden känns inte så bra för ryggen.

 

En strålande solig och lagom kall dag. Skottandet blev lätt som en plätt med den nya spaden.

 

Senaste inläggen

Presentation


På bilden är Madonna, Dvärgschnauzer, BIV=bäst i världen. Alla kategorier.

Fråga mig

5 besvarade frågor

Besöksstatistik

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4 5 6
7
8
9
10
11
12
13 14 15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29
30
31
<<< December 2012 >>>

Länkar

Arkiv

Gästbok

Kategorier

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards