Alla inlägg den 31 maj 2012

Av Yvonne Andersson - 31 maj 2012 17:41

Nu 1 dygn senare har jag förstått varför jag kom att tänka på Stefan.

Hans låt spelas i nån reklamfilm stup i kvarten.


Kom helt plötsligt på mig själv med att undra vad som hände med Stefan R.

Han var 4 år yngre än mig men jag tyckte att han verkade ovanligt mogen mot vad killarna var på den tiden.

Han var sååå spännande tyckte jag och vi hade så många intressanta och roliga nattliga pratstunder efter hans nattklubbs-uppträdanden i Umeå i början på 70-talet.

På den tiden behövdes inte så mycket sömn när jag hade roligt.

Han hade en röd liten sportbil och en orm.   Och jag var så avundsjuk på honom eftersom han fått följa med Jan Lindblad på en av hans expeditioner.


Hittade iaf detta på youtube. 

Även detta info på Wikipedia:


Jan Stefan Vilhelm Rüdén, född 11 juli 1947 i Nyköping, är en schlagersångare som hade framgång på svensktoppslistan med schlagern Sofia dansar go-go och Ave Maria.


Det är även Stefan Rüdén som sjunger på många av skivorna med Smurferna som gavs ut av Mariann Grammofon i slutet av 1970-talet och början av 1980-talet. Smurflåtar som Det glömda landetDet står ett träd i skogen och Astrosmurf har Rüden som ledsångare.


Stefan Rüdén blev relegerad från Björkviks läroverk efter att ha placerat en huggorm i en bandspelare.

Han var mycket talför, sjöng som barn duett medÅke Grönberg, piggade upp sina skolkamrater i realskolan med roliga historier, "Tillys marsch över alperna".


Ett genuint intresse för naturen gjorde att han fick resa med Jan Lindblad på en expedition. Båda var mycket sjuka när de återvände.

Han gjorde misslyckade mattaffärer i Kvicksund.


Stefan Rüden bor sedan 2009 i Kolbäck och uppträder ofta, till exempel sommaren 2006 på Borgholms camping, under årets Club Corvette-träff.

Senaste inläggen

Presentation


På bilden är Madonna, Dvärgschnauzer, BIV=bäst i världen. Alla kategorier.

Fråga mig

5 besvarade frågor

Besöksstatistik

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Maj 2012 >>>

Länkar

Arkiv

Gästbok

Kategorier

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards