Alla inlägg den 9 november 2009

Av Yvonne Andersson - 9 november 2009 14:15

 

I kväll var vi till veterinären för att vaccinera Madonna och kolla upp hennes förkylning samt undersöka knölen som jag hittat mellan örat och ögat på vänster sida. Den oroar mig eftersom den känns hård. Hon har andra knölar men det är mjuka Lipom.


Nu blev det så att eftersom hon är förkyld fick hon inte vaccineras och knölen kommer att opereras bort nästa måndag, ifall hon är frisk då. Vet. lyssnade och sa att det bara var en vanlig förkylning som brukar gå bort på en vecka hos friska och starka hundar.


Har ni inte läst boken "Marley och jag" så rekommenderar jag den. Den handlar om världens värsta hund men som ändå är ovillkorligt älskad av sin familj. Berättelsen är sann.

Första 2/3 av boken lockade mest till skratt och de sista kapitlen som handlade om avskedet till den åldrande Labrador Retrivern var så tårdrypande att jag inte kunde somna efteråt.

Senaste inläggen

Presentation


På bilden är Madonna, Dvärgschnauzer, BIV=bäst i världen. Alla kategorier.

Fråga mig

5 besvarade frågor

Besöksstatistik

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9 10
11
12 13
14
15
16
17
18
19
20 21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2009 >>>

Länkar

Arkiv

Gästbok

Kategorier

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards