Alla inlägg den 23 november 2009

Av Yvonne Andersson - 23 november 2009 19:01

Min stackars lilla gumma har fått en infektion i vänster framtass.

Hon låg och tvättade sig intensivt och när jag undersökte var ena trampdynan dubbelt så stor som normalt.


Trots förstoringsglaset hittade jag inget annat än var, vilket jag klämde ut, tvättade det lilla hålet och la om innan vi ska gå ut.


Inomhus behöver hon nog inte ha bandage men nu kommer hon nog att få bära den dumma struten ett tag till så hon inte slickar mera.

Av Yvonne Andersson - 23 november 2009 17:53

Fått lov att hämta grus på ett ställe. Det är uppsopat grus från gångvägarna så det kan finnas glassplitter och allt möjligt skrot i det men jag ska inte ha det i mina rabatter utan blanda ner det i leran i bortre änden av uteplatsen.

Först får jag sortera bort det skrot som jag hittar. Jag tänker på att det har regnat så mycket i höst så ev. salt och hundskit mm. har nog sköljts neråt i grushögen.


Fyllde en back på min pirra, med ca 20 liter grus men då gruset var så blött vägde det så mycket att jag inte höll på att orka dra det ända hem.


Däcken på pirran behöver pumpas hårt innan jag går en vända till, men det får bli en annan dag.

Senaste inläggen

Presentation


På bilden är Madonna, Dvärgschnauzer, BIV=bäst i världen. Alla kategorier.

Fråga mig

5 besvarade frågor

Besöksstatistik

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9 10
11
12 13
14
15
16
17
18
19
20 21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2009 >>>

Länkar

Arkiv

Gästbok

Kategorier

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards