Alla inlägg under juni 2010

Av Yvonne Andersson - 21 juni 2010 10:30

    

Madonna har sett någonting som gör henne uppsluppet glad. Nu mår hon bra i benet så hon kan springa som vanligt igen.


 

Hon springer Gunnie och Åke tillmötes.

Så gott som varje förmiddag möts vi här eller i närheten och går sedan på ca en timmes promenad.

Dyker dom inte upp som vanligt där, känns det så konstigt för oss.

Av Yvonne Andersson - 20 juni 2010 23:51

  I dag slog äntligen Blåa Bergvallmon ut.

Det är 20 dagar senare än 2009 men den är alltid värd att vänta på.Tur att den inte hade slagit ut då det haglade, för denna skira blomma hade inte klarat det.

Nu har den 3 knoppar till så jag får njuta mera av min absolut käraste blomma.

Av Yvonne Andersson - 20 juni 2010 23:00

Efter vårblommorna har det varit sparsamt med blommor i några dagar men sedan en vecka har några sommarblommor kommit igång.


De rödaktiga just nu är Brandliljorna (som haglet krossade en del av)

Berglöken, Tvillingsporren, Alunroten och Blodnävan (ser lila ut här)



 

De blå är Jakobs stege, Revsuga, Heliotrop, Akleja, Violnattljus och Kantlobelia.


Den enda gula just nu är Engelsk Vallmo.

Vitt bjuder Nätnäva och Bondbönor på.


 

Funkiorna, Liljorna, Nattljus, Solroshäcken, Luktärtorna fick stora skador av haglet.

Resterande växter klarade sig rätt bra. De har tid på sig att få nya blad innan deras blomtid kulminerar. Naturen rår man inte på så det blir till att köpa någon ersättning, iaf för Luktärtor och Solrosor.

Av Yvonne Andersson - 19 juni 2010 19:07

 

Daniel Westling på väg in i Storkyrkan.


 

Pappa Kungen lämnar över sin dotter till Daniel Westling.


Daniel Westling sa JA!


  Kronprinsessan Victoria sa också JA!


 

Här ger Prins Daniel Victoria sin första KYSS.


  Efter 8 år tillsammans kan de nu visa att de är hur lyckliga som helst.


Det som jag minns bäst ur prästernas tal till brudparet är:

Den som är trygg vågar bli buren.



Det som jag tycker är lite kul är att Daniel föddes den dag Gustaf VI Adolf dog och Carl XVI Gustaf blev Sveriges Konumg.

Av Yvonne Andersson - 18 juni 2010 23:30

GRATTIS till min dubbelkusin TOMMY på födelsedagen.  



Kvällen har varit mycket underhållande då jag suttit klistrad vid TV:n och tittat på Sveriges upplevelseuppvaktning till Victoria och Daniel som ska gifta sig i morgon.

Det var blandade uppträdanden av mycket olika kvalite´t men jag gillar ju Peter Jöback väldigt mycket så honom fotade jag speciellt.


   

Av Yvonne Andersson - 18 juni 2010 14:45

Hade hört åskan en stund på andra sidan Mälaren och sa precis till Susanne att åskan nog inte orkar över sjön.

En otrolig hagelskur överraskade mig litet senare medan jag skruvade upp brädorna på skärmen utanför köket. 3 brädor hann jag få upp.


Men.. plötsligt började mitt altantak att dundra något alldeles förfärligt och Carmen kom och ringde på dörren för hon var chockad då hon aldrig upplevt ett sådant väder här i Sverige.


 


Det tråkiga var att min uppstammade Hibiskus som hade otroligt många knoppar, nu bara är ett kaos så det är bara att klippa ner den.

Många trädgårdsväxter ligger också helt nertryckta och ihåliga men det kommer nog snart nya blad.

Dessutom låg min mobil på altanen så den blev genomblöt eftersom haglet blåste in ända mot fönsterrutorna.

Jag tog snabbt ut batteriet och simkortet samt torkade mobilewn med hårtorken.

Efter några timmar fungerade den igen men ångan fick jag inte helt bort.

Får väl använda skype nu eftersom den andra mobilen inte heller fungerar.


      

Av Yvonne Andersson - 16 juni 2010 15:45

  I dag kom 4 brandmän och satte i en kraftigare plugg och bult så taket ska hålla.

Madonna visar rör-mig-ej-mer-attityd här.

Varje gång jag trimmat henne tar det ett par dagar innan hon litar på att jag inte kommer att sätta upp henne på trimbordet igen.

Av Yvonne Andersson - 14 juni 2010 14:15

  Nike och Jocke har varit hos mig medan deras Matte och Husse levererat brädor till min skärm vid köksutgången. Det är trevligt med hjälpsamma grannar.

Vovvarna ska vara med oss även i morgon under skolavslutningen.

Senaste inläggen

Presentation


På bilden är Madonna, Dvärgschnauzer, BIV=bäst i världen. Alla kategorier.

Fråga mig

5 besvarade frågor

Besöksstatistik

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7 8 9 10 11 12
13
14
15
16
17
18 19 20
21
22
23
24
25 26
27
28
29
30
<<< Juni 2010 >>>

Länkar

Arkiv

Gästbok

Kategorier

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards