Alla inlägg den 1 mars 2010

Av Yvonne Andersson - 1 mars 2010 20:27

   

I morse började det snöa igen. Blöt och tung snö. Dessutom blåste det så man ville helst bara promenera åt ett visst väderstreck.

Nu i kväll har mina labyrintgångar drevat igen och uppe vid taket hänger ett stort sjok snö som jag hoppas störtar utanför altantaket. Ringde mitt försäkringsbolag i dag och varken hemförsäkringen eller allriskförsäkringen gäller ifall min altan störtar samman. Därför har jag flyttat cykeln från den värst utsatta platsen av altanen.

Kom just på att cykelkärran står under bordet så nu går jag ut och flyttar på den också. Det är med risk för livet som jag går utanför själva balkonggolvet på altanen nu.

Varken jag eller Madonna vill vistas därute, eller på gården just nu så vi ska göra oss redo för en tidigare promenad på säkrare platser.


Vi har besökt Carmen i dag som oroar sig över sitt hus i Santiago och i kväll fick jag en glad nyhet om att Rodrigo (som hjälpte mig med altanen), Barbara och deras två barn var välbevarade. De reser hem nu på fredag efter att ha varit i Chile ca 4 månader.

Senaste inläggen

Presentation


På bilden är Madonna, Dvärgschnauzer, BIV=bäst i världen. Alla kategorier.

Fråga mig

5 besvarade frågor

Besöksstatistik

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4 5 6 7
8
9
10
11
12
13 14
15 16 17
18
19 20
21
22 23 24 25
26
27
28
29 30 31
<<< Mars 2010 >>>

Länkar

Arkiv

Gästbok

Kategorier

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards