Alla inlägg den 6 mars 2010

Av Yvonne Andersson - 6 mars 2010 16:45

 

 

Synd att jag lämnade mobilen hemma, men jag skulle ju bara gå en kort promenad.


Bakom Bro Centrum såg jag ett gäng, med en tjej och sex killar som verkade väldigt uppspelta, precis som ungdomar ofta är. De var i ca 16-19 års åldern.


Sedan såg jag en gammal man med käpp och två axelväskor som gick på andra sidan  om snödrivan. En kille ur gänget smög upp bakom mannen och började gå runt, runt omkring honom, medan de andra fnittrande gick en bit bakom.


Först tänkte jag att det måste vara någon som han känner, men jag gick över till samma sida för säkerhets skull, för ifall de tänkte råna honom skulle jag använt alla mina röstresurser så hela centrumet skulle komma springande. (Ni som känner mig vet ju att min röst kan skära genom stål.)


Jag tänkte att de skulle sluta när dom såg att de var iakttagna, men inte.

Då frågade jag högljutt om han kände dem, men det gjorde han inte och då bad jag dem lägga av med sina dumheter. (Nu skulle jag haft mobilen och filma dem för det var precis lika många i det gäng som rånade Fågellivs i förra veckan. se bild)


Den kvällen det rånet skedde gick jag tursamt nog en annan promenadväg, för det hände vid 21-tiden då vi brukar möta Åke och hans Matte efter den vägen. Jag vill inte komma i vägen men jag vet ju att jag inte kan låta bli att lägga mig i och då kan jag råka illa ut eftersom jag blir så ursinnig.


När jag högljutt bad killarna lägga av med sitt ofredande kom ett par gående som frågade om vi hade problem. Han var en fritidsklädd Polis och sedan jag berättat vad dom gjort gick han dit och snackade med dem. Hoppas att han fick dem på bättre tankar för dom stod kvar och snackade länge efter att jag och den gamle mannen gått åt varsitt håll.

Senaste inläggen

Presentation


På bilden är Madonna, Dvärgschnauzer, BIV=bäst i världen. Alla kategorier.

Fråga mig

5 besvarade frågor

Besöksstatistik

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4 5 6 7
8
9
10
11
12
13 14
15 16 17
18
19 20
21
22 23 24 25
26
27
28
29 30 31
<<< Mars 2010 >>>

Länkar

Arkiv

Gästbok

Kategorier

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards