Alla inlägg den 22 mars 2010

Av Yvonne Andersson - 22 mars 2010 09:00

 

Så här ser det ut utanför min port och vi är bara 2 som har hund i min uppgång så jag vet ju vem som är oskyldig.

Omkring denna bänk finns flera skithögar, blöja, plastpåsar, cigarettpaket, snus, karameller, godispapper och fimpar trots att där finns både papperskorg och askkopp.


Mina affischer om "plockupp" verkar iaf ha gett min hundgranne lite dåligt samvete,  för dom tvärvände två gånger när vi möttes på hundpromenaden i morse.


I morse gick Susanne och jag till värden och klagade igen. (Susanne bor ju i lägenheten precis under dem som härjar värst.)

Vi klagade inte bara över nedsmutsningen, utan över att det borras i väggarna under sena kvällar och "dom där uppe" har börjat härja igen, genom att springa i trappan om nätterna och de tonåriga tvillingflickorna slåss och skriker. Dessutom spelar dom "för högt" om helgnätterna. På vardagar går dom tack och lov i skolan.

De kan inte längre ursäkta sig med att den ena dottern har Asbergers syndrom. Föräldrarna får hålla sig hemma eller skaffa en personlig assistent för vi vill inte "stå ut" längre.

Sedan är det någon som låter sina barn hoppa rep till framåt småtimmarna.


Jag bad om att värden ska ordna ett möte för jag vill veta deras förklaringar till sina beteenden.

Nu ska värden först skriva ett brev till var och en i vår trappuppgång och blir det ingen bättring ska vi få vårt möte.


Allt eftersom snön smälter hittar jag en massa sopor på uteplatsen, igen, och det berättade jag också att jag vill ha en förändring på.

Senaste inläggen

Presentation


På bilden är Madonna, Dvärgschnauzer, BIV=bäst i världen. Alla kategorier.

Fråga mig

5 besvarade frågor

Besöksstatistik

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4 5 6 7
8
9
10
11
12
13 14
15 16 17
18
19 20
21
22 23 24 25
26
27
28
29 30 31
<<< Mars 2010 >>>

Länkar

Arkiv

Gästbok

Kategorier

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards