Alla inlägg den 5 mars 2010

Av Yvonne Andersson - 5 mars 2010 17:49

 

I morgonbitti är det bäst att ta på kalsongerna igen för det blir 18 grader kallt.

Min önskan är ju att det ska börja töa långsamt så det mesta av snön uppe på taket hinner rinna undan innan det rasar, men det här går ju lite för sakta.

Av Yvonne Andersson - 5 mars 2010 17:07

Fy så läskigt!

Har varit och tittat på förödelsen efter takrasen längre ner på gatan.

Den ena altanen var helt raserad förutom golvet. Möblerna var bara skrot.


På en annan altan hade taket och framsidan krossats, men konstigt nog var fönstren på gavlarna hela. Denna altan var byggd som en veranda och de stackarna som flyttade dit i höstas har väl inte ens hunnit använda den.


Jag hoppas ändå att mina stolpar och reglar håller lite bättre, eftersom de verkar vara lite grövre än de som smulats sönder där nere.

Dessutom har jag plåttak och deras båda var av plast. Jag räknar med att hängrännorna och halva taket kommer att gå sönder då raset inträffar här.


Dessutom hoppas jag att det inte flyger omkring brädbitar mm som kan skada grannarna eller krossa deras fönster. Då blir jag ju skadeståndsskyldig.


Min fantasi sätter egentligen inga gränser inför vad som kan hända. Det är läskigt att gå och vänta, som att vara hotad på något vis.


Jag kan ju inte låta bli att tänka på när det ska hända och vad som ska hända.

Tyvärr finns det ingenting annat att göra, än att vänta, jag vågar ju inte heller plocka bort hängrännor mm, för jag vet ju inte när rasmassorna kommer.


Senaste inläggen

Presentation


På bilden är Madonna, Dvärgschnauzer, BIV=bäst i världen. Alla kategorier.

Fråga mig

5 besvarade frågor

Besöksstatistik

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4 5 6 7
8
9
10
11
12
13 14
15 16 17
18
19 20
21
22 23 24 25
26
27
28
29 30 31
<<< Mars 2010 >>>

Länkar

Arkiv

Gästbok

Kategorier

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards