Alla inlägg den 8 mars 2010

Av Yvonne Andersson - 8 mars 2010 17:33

  


Puh........Äntligen får jag slappna av.

I eftermidag kom Plåtslagare Andersson och befriade mej från den malande oron inför takraset.

Han var så bussig som kastade det mesta utanför altanen fast det var extra besvär för honom.

Det var mera snö än man kunde tro i detta hörn av taket och han sa att altanen inte hade stått kvar ifall det rasat ner.

Den enda skada som nu skedde var att den ena hängrännans fästen gick sönder, men jag tror faktiskt att jag har några extra i förrådet.

Hur som helst släpper jag nu detta bekymmer. Det kommer säkert nya. Först ska jag meila min Husvärd Johnny och tacka för hans hjälp.


Medan jag stod på vägen och fotade kom jag i slang med en bonde som berättade att mina misstankar var sanna, för han hade spettat under snön och det finns bara 1 dm tjäle.

Alltså kommer smältvattnet att rinna undan ganska snabbt. Skönt.

Nu ska jag fira med ett glas rött Azebache.

Av Yvonne Andersson - 8 mars 2010 09:28

Håll nu tummarna så plåtslagarna hinner ta bort snömassorna innan de rasar.

Jaa, min Bovärd ringde och sa att mitt tak ska prioriteras nu, vilket känns som en stor lättnad.

Nu vet jag i alla fall att det kommer ner i dag på ett eller annat sätt, så jag slipper gå omkring och vänta på kraschen.

Som det är nu vågar jag ju inte ens släppa ut Madonna på gården fast hon sitter vid dörren och gnyr.

Senaste inläggen

Presentation


På bilden är Madonna, Dvärgschnauzer, BIV=bäst i världen. Alla kategorier.

Fråga mig

5 besvarade frågor

Besöksstatistik

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4 5 6 7
8
9
10
11
12
13 14
15 16 17
18
19 20
21
22 23 24 25
26
27
28
29 30 31
<<< Mars 2010 >>>

Länkar

Arkiv

Gästbok

Kategorier

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards