Alla inlägg under januari 2011

Av Yvonne Andersson - 12 januari 2011 21:45

Jättekul att jag numera kan ladda upp Videoklipp i bloggen.

I min iver att sätta igång glömde jag tända lampor så filmen blev lite för mörk.


 
Efter att vi duschat bort snöklumparna blev Ozzy så busig. Antagligen frustrerad över att jag inte torkade honom fort nog.

Hundar · OZZY · Video
Av Yvonne Andersson - 12 januari 2011 21:15

Jag är barnvakt i kväll till söta Moa och jag har hundarna som tar uppgiften på stort allvar.


   


 


 

Av Yvonne Andersson - 12 januari 2011 12:31

  I Söndags kändes det som om våren kommit, men i dag....


 

........snöar det igen. Hundtassarna måste duschas för att befrias från dessa tunga bördor.


Häromkvällen fick Ozzy prata litet med Andro (unghusse), vilket gjorde honom lite extra uppspelt.

I dag är det bara en vecka tills familjen kommer hem ifrån Chile och då blir det nog jättestora glädjescener här på Råbystigen.

Av Yvonne Andersson - 8 januari 2011 22:45

Springet av flera   män har fortsatt även i dag och i kväll.

I min fantasi verkar det vara något skumt  , eftersom jag väntade att den kvinna som köat i 13 år skulle flytta in.


När jag gick in med hundarna i kväll kom en man springande och ville in genom porten så jag frågade om det var han som har flyttat in däruppe.

Han sa ja och att hans flyttlass kommer om 2 dagar.


En så stor lägenhet själv frågade jag. Jaa, han skulle ha sina barn   varannan dag men han måste väl mena varannan helg.

En konstig magkänsla hindrade mej från att hälsa honom välkommen och det kanske var intuition eller också väldigt oartigt av mig eftersom jag vill få en bra relation till mina nya grannar.

Av Yvonne Andersson - 8 januari 2011 13:37

Ni som inte vågat prova LCHF ännu, trots att ni lider av värk och smärta, får här ännu en fantastisk hälsohistoria i denna länk, hämtad hos  Kostdoktorn.


http://www.kostdoktorn.se/ledvark-och-lchf

Av Yvonne Andersson - 7 januari 2011 22:30

Undrar inom mig ifall de hyrt ut etagelägenheten i andra hand tills vidare, eftersom det varit ett himla spring i kväll av ett flertal små kopior av Hormat.

Det blev iaf tyst strax före 23.00

Av Yvonne Andersson - 7 januari 2011 11:28

Vi gick extra långt i dag men när det började snöa lapphandskar så vände vi.   


Efter en stund mötte vi Enzo (Lapphund) med matte och då visade Ozzy en oanad tuff sida.

Han blev ursinnig på Enzo, och sur även på mig då jag tog bort honom, men det brydde jag mig inte om. Antagligen är han svartsjuk på Madonna för han gillar inte heller när hanhundar kommer och hälsar på.

Nu ligger en trött Ozzy och drömmer om slagsmål med en stor svart björn.  


Av Yvonne Andersson - 7 januari 2011 11:15

Just det. Det har kommit ytterligare 1 dm snö nu och jag som var så glad över att gårdarna blivit plogade.

Senaste inläggen

Presentation


På bilden är Madonna, Dvärgschnauzer, BIV=bäst i världen. Alla kategorier.

Fråga mig

5 besvarade frågor

Besöksstatistik

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28 29 30
31
<<< Januari 2011 >>>

Länkar

Arkiv

Gästbok

Kategorier

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards