Alla inlägg under januari 2011

Av Yvonne Andersson - 2 januari 2011 14:39

Har nu skottat altantaket igen och det var lika mycket snö som det var den 19 december vid förra skottningen.

Nu har jag klistrat ihop 2 krattor med silverteip så skaftet blivit så långt att jag når längst upp för att dra ner snön ifrån taket.


Hurra! Hurra! Jag jublar eftersom jag hittade endast en enda fimp och den är nog kvar från förra gången som jag skottade då jag inte nådde allra överst.


Eftersom kvinnan och döttrarna stack härifrån den 16 dec kan det ju inte ha kommit fler fimpar för jag litar på att de övriga grannarna visar mer respekt än att använda mitt tak som askkopp.


En annan positiv sak är att det inte funnits ett enda skräp eller tuggummi i trapphuset sedan de stack härifrån och så är det   t y s s s t   från takvåningen om nätterna.

Det räcker så väl med störningen av smällarna.


Hundarna verkar vara trötta även i dag. De bara sover och sover och jag önskar att även jag kunde sova på dagen för det fortsätter att smälla om nätterna och då blir det inte mycket vila eftersom hundarna darrar och hässjar. Dessutom har Ozzy inte velat äta sedan Nyårsaftonen och det oroar mig eftersom han redan är så smal, men han verkar frisk.


Av Yvonne Andersson - 2 januari 2011 11:51

Nu måste vi gå ihop och få även vår Kommun att skriva ner Lokala Föreskrifter för Pyroteknik. Det finns massor av ansvarstagande kommuner. Dessa 3 är bara några exempel.


Nybro Kommun


http://www.nybro.se/templates/page____16771.aspx


Norrköpings Kommun

http://www.norrkoping.se/organisation/nyheter/2010/regler-for-fyrverkerier/index.xml


Ängelholm

http://www.engelholm.se/Nyhetslista/Fyrverkerier-/

Av Yvonne Andersson - 1 januari 2011 07:00


Hundarna har dragit sig tillbaka inför 12-slaget. Dom har lärt sig att det är tystast vid burarna så varje gång det smällt har de sprungit dit. Dom är för goa.


http://www.youtube.com/watch?v=OKvVpygNPAo


Fyrverkeri från köksfönstret.


http://www.youtube.com/watch?v=oxyZsmQkTUE


Kl 04.10 kom Madonna även i morse, hässjande och skakande. Hon vet att det är vid denna tid som dom brukar smälla av de där enormt hårda smällarna.

Nu blev det inga smällar förrän en timme senare (terroristerna försov sig väl). Jag trodde faktiskt att det skulle vara slut på morgonterrorn nu, men icke.


Ett rykte sa mig att det varit inbrott i Bålstas fyrverkeriförsäljning, där allt stulits så där finns förklaringen till att de unga killarna har råd att smälla kväll efter kväll.


I går vid 21-tiden gick de 4 nidingarna förbi och nu känner jag igen honom med den vita virkade mössan.

Då jag 10 minuter senare sopade snö på uteplatsen träffade jag en man som sa att det brann en bil borta vid Centrum, men nu på förmiddagen hittade jag ingen brunnen bil och kände inte heller lukten av brända däck så jag vet inte.


Denna bild tog jag i morse vid 06.15 tiden. Båda hundarna vågade sig äntligen ut och bajsa. Dom har inte velat gå ut sedan i går mitt på dagen så dom var väldigt nödiga.  

Det har snöat nära 2 dm i natt så nu är det dags att skotta altantaket igen.

Senaste inläggen

Presentation


På bilden är Madonna, Dvärgschnauzer, BIV=bäst i världen. Alla kategorier.

Fråga mig

5 besvarade frågor

Besöksstatistik

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28 29 30
31
<<< Januari 2011 >>>

Länkar

Arkiv

Gästbok

Kategorier

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards