Alla inlägg den 16 november 2011

Av Yvonne Andersson - 16 november 2011 17:15

 

En mycket koncentrerad Moa vänder plättar. För en 6-åring som aldrig bränt sig förr var det inte lätt att förstå när jag förklarade att hon inte fick röra det svarta för det är väldigt hett. När plättarna var klara bad jag henne sitta vid bordet och äta och lämna resten till mig.

Nu var hon ju så inne i sin roll som Kock att hon inte lyssnade på det örat utan försökte att ta med sig den tunga pannan till bordet.  Utan att jag hann reagera hade hon bränt sig litet på ett finger så hon blev litet ledsen när det gjorde ont. Jaha, nu fick Du en ny erfarenhet, sa jag. Fick jag? Vad är det? svarade hon nyfiket. Medan jag förklarade gav jag henne en skål med vatten och sa att hon måste hålla fingret under vattenytan i minst 20 minuter.

Hon var så duktig att hålla handen där men när halva tiden gått tog hon hastigt upp handen och det gjorde fortfarande ont så hon stoppade ner den igen.

Nu fick Du ännu en erfarenhet sa jag, och nu visste hon vad det betydde så hon höll handen i burken även när hon behövde gå på toa.

När klockan ringde efter 20 minuter hade det slutat göra ont men vi satte på ett plåster så hon inte skulle göra illa sig under danskursen som hon går på.

Vi får se ifall det blir någon blåsa vilket jag berättade att det kan bli.

 

Senaste inläggen

Presentation


På bilden är Madonna, Dvärgschnauzer, BIV=bäst i världen. Alla kategorier.

Fråga mig

5 besvarade frågor

Besöksstatistik

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3 4 5 6
7
8 9 10
11
12
13
14 15 16 17 18 19
20
21 22 23
24
25 26 27
28
29
30
<<< November 2011 >>>

Länkar

Arkiv

Gästbok

Kategorier

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards