Alla inlägg den 18 november 2011

Av Yvonne Andersson - 18 november 2011 19:45

      

I år blev presenterna glögg. Då årets inte var så god köpte jag 1 av fjolårets som är smaksatt med rom, 1 ekologisk och 1 alkoholfri, vilka jag tror passar dem perfekt.

Jag har även bränt en CDtill dem och bakat LCHF-kladdmuffins som bifogades nedanstående recept. Lena hade bakan Baconmuffins och en LCHF-kladdkaka så jag fick mitt godis också.




På vägen hem var typiskt nog tåget försenat 11 minuter så vi åkte med tåget till Kungsängen istället, för att ha möjligheten att ta bussen därifrån. Det visade sig att nästa buss skulle gå bara 1 minut innan tåget så vi gick tillbaka till perrongen igen 

för att bli upplyst om att tåget var ytterligare 4 minuter sent. OK! Bara att vänta och sätta på Madonna tåg-sitt-trasan som regncape och det funkade ju bra.

 


Enkla, Goda Kladdmuffins

2 ägg
120 g Smör

1,5 dl Sötrix
4 msk Kakao         
1 msk Äkta Vaniljpulver
0,5 dl Mandelmjöl

0,5 dl Vetegluten
1/2 tsk Salt

Smält först smöret, och blanda med kakaon. (Då kommer kakosmaken fram bättre)
Vispa ägg och socker pösigt i en bunke.
Blanda ned mjölet försiktigt tillsammans med salt och vaniljsocker.
Blanda ihop choklad- och smörblandningen.

Häll smeten i 10 muffinsformar och grädda i ca 10 min.

Viktigt att du håller koll så att de inte är för länge i ugnen, för de ska verkligen bli kladdiga!

Senaste inläggen

Presentation


På bilden är Madonna, Dvärgschnauzer, BIV=bäst i världen. Alla kategorier.

Fråga mig

5 besvarade frågor

Besöksstatistik

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3 4 5 6
7
8 9 10
11
12
13
14 15 16 17 18 19
20
21 22 23
24
25 26 27
28
29
30
<<< November 2011 >>>

Länkar

Arkiv

Gästbok

Kategorier

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards