Alla inlägg den 12 mars 2012

Av Yvonne Andersson - 12 mars 2012 15:06

Fikat ute för första gången i år.

Jag har lagt nät över vissa rabatter så inte hundtassarna ska trampa sönder de små tulpanerna som börjar att visa sig nu. Och. Ställt en regnvattentunna under stuprännan så jag får lite vatten till de vintergröna surjordsväxterna.

När jag tog ut solstolen hoppade Diezel direkt upp till "sin" plats.

Där väntade han på att solen skulle nå honom och när den gjorde det la han sig tillrätta.

 

Även Madonna var glad i dag för hon ville plötsligt sparka boll. Tyvärr har jag ännu inte förstått hur jag ska vrida videoklippet.


 






 

Av Yvonne Andersson - 12 mars 2012 11:45

 

Ringde kommunen i dag och berättade hur förfärligt det ser ut omkring oss och ville veta när de ska börja sopa gatorna så vi blir av med litet av allt glas som marken är impregnerad av. Det värsta glaskrossandet hände på Nyårsafton men på denna plats där barnen har sina cykel och skatebordramper har det hänt senare.

Mikael sa att de redan börjat med sopningen, så snart kan hundtassarna bli lite säkrare.

Av Yvonne Andersson - 12 mars 2012 08:45

För 25 år sedan lyfte planet från Arlanda kl 09.10 mot USA inkl. Hawaii. Helt otroligt att jag flög över detta stora hav, jag som var så flygrädd.    .

   Väl framme i Honolulu var Terry en av de som mötte.

  och skjutsade oss till Capten Cook och "Kahonan" Margaret Machado som där bjöd på en drömmåltid efter 3 dagars fasta.

Den rätt jag minns särskilt var Caschew-ost som var en dröm för mig, eftersom jag inte åt mjölkprodukter på den tiden.

  

Sista kvällen av denna äventyrsresa som avslutades den 21 april, tillbringade vi i Los Angeles och var naturligtvis till Hollywood. Vi fick också följa med Barbara till Beverly Hills till hennes skådespelarvänner i ett vackert hus med murar omkring, vilket jag tyckte var helt sjukt.

   

Senaste inläggen

Presentation


På bilden är Madonna, Dvärgschnauzer, BIV=bäst i världen. Alla kategorier.

Fråga mig

5 besvarade frågor

Besöksstatistik

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3
4
5 6
7
8
9
10 11
12 13 14 15 16
17
18
19
20
21 22 23
24
25
26 27 28 29 30
31
<<< Mars 2012 >>>

Länkar

Arkiv

Gästbok

Kategorier

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards