Alla inlägg den 5 juni 2012

Av Yvonne Andersson - 5 juni 2012 23:15

I kväll har jag åter igen varit en jobbig tant. 

Tidigare i kväll stoppade jag ett gäng killar då de körde runt med sin crosscykel. 

Några av dessa killar var från Örnstigen, så det var inte dom som vanligen kör runt utan 

ljuddämpare här i området. Nu känner jag igen dem och 2 av dem bor på nästa gård och 

är en av dem som brukar köra den andra crossen.

Jag sa åt dem att be Kommunen fixa dem en crossbana för så här kan ni ju inte hålla på då

vi blir störda och de lovade att sluta. Faktiskt tycker jag det är tråkigt för dom eftersom jag själv tyckte det var urkul att köra Puch Dakota när jag var 15 år. Jag hade en blå Monark men bytte med min pojkvän så ofta jag bara fick.


Madonnas promenad blev inte av förrän halvelva i kväll och vi hann bara ut på Råbystigen 

så ser jag 2 killar i övre tonåren stå och kasta sten på gatlyktorna mitt emot Uppl.BroHus kontor.

Jag skrek åt dem att lägga av: Ni är ju för f..n vuxna så sluta vara så barnsliga, då slutade de att kasta och tog upp sina träningsväskor från gatan och kom gående åt vårt håll. 

De skämdes nog litet, och gick sedan och grälade på varandra på skoj genom att kalla varandra för dumhuvuden.

Pinsamt, särskilt för den kille som bor här på gården.

Tursamt nog missade båda två sina kast och när de skulle kasta nästa avbröt jag dem med min skarpa röst.

Senaste inläggen

Presentation


På bilden är Madonna, Dvärgschnauzer, BIV=bäst i världen. Alla kategorier.

Fråga mig

5 besvarade frågor

Besöksstatistik

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4
5 6 7 8 9 10
11
12
13
14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25
26
27
28
29 30
<<< Juni 2012 >>>

Länkar

Arkiv

Gästbok

Kategorier

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards