Alla inlägg den 10 juni 2012

Av Yvonne Andersson - 10 juni 2012 15:45

Cyklade till Willys och såg på håll hur tre små svarta killar gick bergsärka med avskärmningen mot nybygget vid Råbyvägen, och deras Mamma talade förståss i mobilen.

Käpparna rev dom upp och slog hysteriskt på de nyplanterade trädkronorna med dem.

De svartgula banden som satts upp för att de nysådda gräsmattorna inte ska beträdas, låg utspridda vida omkring så de hade nog härjat ett bra tag utan att Mamman brytt sig.

Jag var tvungen stanna och frågade Mamman om hon kan läsa för där var en stor skylt med OBEHÖRIGA ÄGA EJ TILLTRÄDE.

Hon bara tittade på mig och fortsatte prata i mobilen så jag vände mig till barnen och sa att detta är förbjudet så sluta omedelbart med det ni gör men det gjorde dom inte. 

SLUTA upprepade jag högre och då kom bussen, mamman skrek något så de sprang till henne och åkte sin väg.

Även om de inte förstod vad jag sa tycker jag att de borde kunnat tolka mitt kroppsspråk.


        

I dag sålde Karlssons dessa stolar för 99:-så jag köpte 2 stycken och de gick utmärkt att frakta dem på cykeln.

Jag ville ha dem i lila men dessa rosa passar bättre till mina stolsdynor.

Tur att jag inte köpte dem för 1 månad sedan för då kostade dom 199;-. Behöver ju ett par extrastolar så jag passade på i dag.

Extra kul att de heter Zero, som min undulat gjorde.

Sedan fick jag även lov att köpa en ny vattenstril för den gamla hade spruckit.








Av Yvonne Andersson - 10 juni 2012 12:00

   

Alfons (vit dvärgschnauzer) visar attityd i hundrastgården och i dag var både Åke och Madonna intresserade av marken därinne. Sedan fick Alfons vara lös för första gången och han skötte sig riktigt bra..   

Senaste inläggen

Presentation


På bilden är Madonna, Dvärgschnauzer, BIV=bäst i världen. Alla kategorier.

Fråga mig

5 besvarade frågor

Besöksstatistik

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4
5 6 7 8 9 10
11
12
13
14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25
26
27
28
29 30
<<< Juni 2012 >>>

Länkar

Arkiv

Gästbok

Kategorier

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards