Alla inlägg under mars 2009

Av Yvonne Andersson - 13 mars 2009 16:51

Forskning och praktiska erfarenheter visar entydigt, att nuvarande kostråd till diabetiker motverkar sitt syfte  - och att en relativt enkel omläggning av kosten förbättrar alla diabetikers hälsa.

Många kan till och med slänga sina insulinsprutor!


Läs på nedanstående hemsida. Du kan också läsa sidan i min länk till den.


http://newsmill.se/artikel/2009/03/13/varfor-verkar-diabetiker-sa-ointresserade-av-sin-halsa

Av Yvonne Andersson - 13 mars 2009 11:29

Ni klickar väl på länken Släck lyset 1 timme

och skickar den vidare till alla ni känner

Av Yvonne Andersson - 12 mars 2009 19:35

VARNING FÖR TANKENS SKAPANDE KRAFT.

(se den feta kursiva texten)

För mej brukar fredag den 13:e inte vara annorlunda än andra dagar.


Detta är hämtat ur ett nyhetsbrev ifrån försäkringsbolaget if



Årets mest otursamma dag  

Skrock eller inte men antalet uttryckningar för brandkår och räddningstjänst ökar fredagen den 13:e. Statistik från If visar samma sak, 8 procent fler olyckor sker just denna dag, jämfört med andra fredagar.


Antalet skadeanmälningar som If får in ökar denna dag, både när det gäller olyckor, skador i trafiken och i hemmet. På djurförsäkring är ökningen däremot endast två procent.

- Jag tror att även om människor generellt sett inte är särskilt skrockfulla, så finns det ändå i bakhuvudet hos många att det är en otursdag. Och går man och väntar på att något ska hända, så inträffar ofta det också.


Djuren å andra sidan vet ju inte vilken dag det är. Det kanske förklarar varför ökningen av djurskador är marginell, säger Caroline Uliana, pressansvarig på If.

Fredag den 13:e inträffar cirka var sjunde månad. Under 2009 inträffar fredag den 13:e under februari, mars och november.

Vissa väljer ändå att utmana fredagen den 13:e. Det finns klubbar som träffas fredagen den 13 :e och gör allt som brukar betyda otur. Och hockeylegenden Mats Sundin spelar bara med nummer 13.


Fakta om fredag den 13:e

Det finns flera orsaker till att fredag den 13:e anses vara en otursdag:

  • Det satt 13 personer kring bordet under Jesus sista måltid. Jesus korsfästes dessutom på en fredag.
  • I den nordiska mytologin berättas hur svekets och ondskans gud Loke kom som den 13:e gästen till ett gästabud i Valhall – och sedan dödade Balder.
  • På morgonen fredagen den 13:e oktober 1307 arresterades tusentals tempelriddare runt om i Europa.
Av Yvonne Andersson - 12 mars 2009 13:58

Internet är verkligen en kontaktförmedling.

I går visade mej min dotter en bild där hon undrade om jag kände igen kvinnan på fotot och visst gjorde jag det. Bilden föreställde en väninna från slutet på 60-talet då jag bodde i Stensele.


Min dotter hade blivit hittad på nätet av väninnans dotter som tyckte att jag skulle meila hennes Mamma.


Det märkliga är att jag just suttit och tittat på gamla foton från den tid då vi umgicks och tänkte då att jag borde söka upp henne på eniro, men jag gav upp eftersom jag inte vet hennes efternamn sedan hon gifte om sig.


Jag meilade henne i går kväll och fick svar i dag och hon tyckte att det var roligt att jag hört av mig. Hon väntade på taxin för hon skulle just iväg till Alicante på 3 veckor men vi ska höras när hon återkommer.


Detta fotokollage föreställer oss när vi var i Rimini hösten 1969, och jag var kedjerökare. Vi gick till frissan där och de nedre bilderna föreställer Berit före och efter frissan.

Av Yvonne Andersson - 11 mars 2009 16:48

Nu är det säkert Snömannens sista show för i år. Så här mycket snö har vi inte haft på hela vintern men det är ju väldigt vackert och våren kommer nog när den ska. Hundarna och barnen tycker iaf att det är väldigt roligt.


För första gången sedan jag flyttade hit har jag sett de lite större barnen leka helt ohämmat och glädjetjutande i snön.

Det var säkert 50-80 barn ute och sprang på fälten uppe emot skogen och de spred en otrolig energi av glädje omkring sig.


Nästan så både Madonna och jag blev lite oroliga över var vi skulle ta vägen då alla dessa ungdomar omringade oss. Det var väldigt häftigt och jag kände att hela ansiktet log åt deras glädjetjut.

Av Yvonne Andersson - 10 mars 2009 17:20

I morse vaknade jag av ett mystiskt ljus och när jag drog upp persiennerna  såg jag att det berodde på att allting därute blivit vitt.


Min rygg kändes lite bättre i dag så det gick bra att sopa av bilen innan jag gav mig iväg till Kiropraktorn som jag hoppades skulle hjälpa mej lossa på spänningarna.

På denna brits fick jag en skön behandling med massage och manipulation så när jag gick därifrån kände jag mig mycket lättare på foten, trots att min kropp kämpar emot befrielsen:)


Jag fick med mig två stretchövningar att utöva hemma, men jag har lite svårt att minnas exakt hur jag ska göra dem. Får väl se om minnet återvänder medan jag försöker. Annars får jag väl fråga igen om en vecka, då jag ska tillbaka.


Det snöar fortfarande fast det säkert kommit minst 1 decimeter. Inte mig emot för ner ska det, och jag tycker bättre om snö än regn.

Av Yvonne Andersson - 9 mars 2009 14:07

Madonnas fästman Osbourne och hans Matte var förbi i em. och gav en bukett  lila tulpaner till Madonna. Det gladde mej eftersom det nog blir mest jag som njuter av dem, för det är min absolut största favoritfärg.

Madonna var otroligt kaxig mot sin fästman fast han var så nytrimmad och fin.


I morgon kl. 13.00 har jag fått tid hos kiropraktikern, vilket jag ser fram emot.

Av Yvonne Andersson - 8 mars 2009 19:49

I morgon är det jag som ringer till en Kiropraktiker här i Bro för nu står jag inte ut med ryggsmärtan längre.


Jag har ju dragit fram allt sådant som jag stuvade in i skåpen när jag flyttade hit, eftersom jag fick ryggskott när jag drog upp grejer till vinden. Ryggen har inte varit riktigt bra efter den händelsen.

Jag har ju 2 diskbråck sedan många år och får vara glad att jag inte har besvär hela tiden. Och så länge som ingen kan garantera att jag blir bra av en operation så avstår jag från det.


Nu får jag återigen leva mitt i röran av kartonger, papperskassar, pappershögar mm. tills jag kurerat ryggen. Jag kan ju inte ligga stilla på spikmattan hela tiden, fast det är bara då som det inte gör ont.


Det är faktiskt över ett år sedan jag lät någon manipulera bort nackspärran jag hade innan vi åkte till Lanzarote. Nu ska jag prova en ny Kiropraktor som bor ganska nära mej.


Senaste inläggen

Presentation


På bilden är Madonna, Dvärgschnauzer, BIV=bäst i världen. Alla kategorier.

Fråga mig

5 besvarade frågor

Besöksstatistik

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14
15
16 17
18
19 20 21 22
23
24
25
26
27 28
29
30
31
<<< Mars 2009 >>>

Länkar

Arkiv

Gästbok

Kategorier

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards