Alla inlägg under mars 2011

Av Yvonne Andersson - 25 mars 2011 16:15

 

Storlek 51 är nog inte rätt storlek men de verkar rymliga och sköna.

Av Yvonne Andersson - 25 mars 2011 11:33

  Dessa blir dagens Lunch och-eller Middag.  


LCHF-VÅFFLOR
(Ca. 8 stycken)


4 Ägg
1 dl Mjölk
2 dl Grädde
2 msk Fiberhusk
50 gram smält Smör
1 tsk Bakpulver
Salt


Vispa samman alla ingredienserna i en skål, ta salt efter smak.
Låt smeten stå och dra några minuter, så att fiberhusken sväller en aning.

Grädda sedan i våffeljärnet!


Smeten blir ganska tjock, men det blir ett bra resultat i slutändan.
Tips: Grädda gärna till de får mycket färg, jag tyckte att de smakade som bäst välgräddade.
Servera med t.ex grädde (naturell eller smaksatt), bär eller varför inte bara en klick smör eller bregott? Gott vilket som!


Av Yvonne Andersson - 25 mars 2011 09:45

  

 

Fy fn vad jag är less på Privatiseringen av sådant som fungerat bra INNAN.

Sverige börjar mer och mer likna sydeuropa, eller någon bananrepublik eftersom allting blir mer och mer byråkratiskt, tungarbetat och svåråtkomligt.

Stackars äldre människor som inte har internet, då det numera också är nästan omöjligt att få tag i någon via telefon.


Regeringen förordar frihet och fria val men det är nog med tanke på dem som har Butler, Hembiträden eller en massa Rut som gör allt åt dem.

Dessutom har ju dom ”däruppe” råd med en egen IT-snubbe.


Jag har väntat i 2 veckor på en receptbelagd salva som jag behöver, så i dag ringde jag till vårt gamla vanliga Apoteket och frågade dem om den finns hos dem. Jag får hämta den på tisdag.


 

Ringde sedan till Apoteksgruppen som inrättat sig här i Bro. Där har jag nu fått vänta i 2 veckor och inte kunnat få något klart besked om när salvan blir klar. Jag avsa mig nu beställningen och berättade även att jag inte alls är nöjd med deras service.

Varför har inte ni kunnat beställa det från Apoteket undrade jag då men det kunde hon inte svara på.

Apoteket däremot svarade att dom själva tillverkar den i Sverige och var Apoteksgruppen beställer sin visste dom inte.

Jag börjar därför nu misstänka att de privata anlitar piratkopierngsfirmor eller vad ska jag tro.



Av Yvonne Andersson - 22 mars 2011 15:15

Det var ju vårdagjämning i går så våren är välkommen nu.


I dag har jag tagit ner plasten från altanen och satt upp de vita gardinerna.

När jag stod uppe på pallen upptäckte jag att Vintergäcken stod i blom bakom en snödriva. Snödrivorna har verkligen krymt ihop i dag eftersom det varit +11,7 grader i skuggan.

Solen sken men ändå blev jag på uruselt humör genast som jag kom utanför porten med hundarna och såg hur skithögarna börjat flyta ut i vägen tillsammans med smältvattnet.

Inte undra på att Diezel kräktes galla när vi kommit ut.


Värken i vänster arm och höger hand sänker min toleransnivå till nästan noll.


 

Mitt dåliga humör satt i alldeles för länge i dag, så jag satte mig och mediterade en stund efter vi kommit in och duschat alla 10 fötterna. Snart blev vi harmoniska igen.


Av Yvonne Andersson - 21 mars 2011 09:11

Vad är problemet? Nästan varje tidning diskuterar vilken sida man ska gå på. Kolla länken längst ner.


På vägar för fordon, liksom på cykelvägar, eller kombinerade cykel/gångvägar ska fotgängare gå på vänster sida, se Trafikverkets hemsida.

På rena gångvägar (ej kombinerad cykel/gångväg) finns ingen regel, men man bör väl göra på samma sätt som vid möte på en trottoar, i ett kontor etc .


Klart är, att känner man sig som ett fordon, så ska man naturligtvis ta sig fram på höger sida av en kombinerad gång- och cykelväg.


Men då måste man också brumma, så att folk förstår.... Annars är det vänster som gäller för gångtrafikant, utom på rena gågator där man får göra som det behagar, och då slipper man brumma och feltända....



Detta gäller för gående:

Enligt trafikförordningen ska gående, dit även spark-,rullskid- och rullskridskoåkare räknas, gå till vänster i färdriktningen när man använder vägren, cykelbana eller körbana.

Däremot finns inga regler för vilken sida man ska hålla sig till på en trottoar eller gångbana.

Lokalt kan det finnas föreskrifter som då är utmärkta med vägmärken.

I vissa städer finns oskrivna, men bestämda, regler om vilken sida man bör gå på.

Källa: Transportstyrelsen (TT)


http://www.dn.se/nyheter/sverige/ratt-etikett-om-trottoarvett

Av Yvonne Andersson - 20 mars 2011 22:15


   

Vet inte om det tillåtet att fota sånt men det "skiter" jag i. Jag har bett denna gubbe att plocka upp efter hunden men det ligger drivor av hundskit på båda sidorna av vårt hus. Den stackars hunden får ingen motion utan dom går bara 20 m från porten med honom och där samlas det på högar.


 

Här har det snöat nyss så det som nu är synligt är bara från de senaste två dagarna.


 

Detta är precis intill vår gångväg ner mot centrum.

Att inga föräldrar protesterar mot dessa skithögar.

Snart rinner smältvattnet i bruna rännilar och eländet följer med skor och hundtassar in. Får hoppas att hunden inte bär på någon smitta som sprider sig till andra hundar.

Jag blir spyfärdig varje gång jag går förbi där.

Av Yvonne Andersson - 19 mars 2011 15:45

FÖRE           EFTER                 
     

Nu har jag ledsnat på den svarta plasten på badrumskaklet.

Därför river jag bort den och får ett mer hygieniskt kakel. Det var snyggare med svart men nu ser det soligare ut med gult kakel (men det syns inte så på bilden).

Av Yvonne Andersson - 15 mars 2011 14:15

        

(klicka på bilderna så blir de större)

Bild 1: I går trodde vi att det var sista dagen och det verkade som om dom visste att de snart skulle skiljas. (Har trimmat Madonna i dag men öronen var inte klara här så hon ser helt vild ut)

Bild 2: I morse skulle jag bädda rent i sängen men medan jag gick in i köket hade dom små liven passat på att krypa ner under täcket så det var bara att vänta med bäddningen en stund.

Bild 3: Här hade vi bestämt oss för att Diezel ska få fortsätta att vara med oss om dagarna medan Matte och Husse jobbar. Det syns tydligt att Madonna kommer att ta uppgiften på allvar och Diezel tittar respektfullt på henne.

 

I dag lekte Diezel att han var märkvärdig. Plötsligt var han däruppe, men han var så klok att han inte hoppade ner utan väntade tills jag kom fram och lyfte ner honom.

Senaste inläggen

Presentation


På bilden är Madonna, Dvärgschnauzer, BIV=bäst i världen. Alla kategorier.

Fråga mig

5 besvarade frågor

Besöksstatistik

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19 20
21 22
23
24
25 26 27
28 29 30 31
<<< Mars 2011 >>>

Länkar

Arkiv

Gästbok

Kategorier

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards