Alla inlägg den 10 maj 2011

Av Yvonne Andersson - 10 maj 2011 17:54


 Det har varit +25,1grader i dag men det hindrade inte Madonna och Diezel från att leka. (klicka på trekanten om Du vill se videon)

Deras dagliga träning består i att jaga varandra runt pallkragarna. Skönt att jag slipper bry mig om att hålla gräsmattan fin. Jag har insett att det är lugnast att låta dem ha kul. Jag får nöja mig med att göra det fint i rabatterna.


Eftersom Gemsroten=Vårkragen (de gula) växer så snabbt så vill jag byta ut en av de 4 tuvorna mot Höstanemon och några nävor som står på tillväxt i växthuset. Jag vet att man inte bör flytta perenner under sin största tillväxt/blomningsperiod men det brukar gå bra, bara man håller dem fuktiga tills de rotat sig igen. 


Nu har den fått ett nytt hem hos Gunnie.

Jag hittade 3 självsådda sticklingar av den vita Prickfloxen som jag tog med och planterade precis bakom stenarna till höger om entren till hennes altan.


Här hemma har jag lagt sparrisplantorna på komposten efter att ha gjort en skörd.

Nu har jag planterat 18 plantor kålrabbi där istället, som jag byggt en fiberduks-bur till, för att hålla kålfjärilar borta.

Helt plötsligt hittade jag Diezel liggande uppe på duken och eftersom jag inte ville att han skulle springa därifrån och kanske sabba planteringen, så gick jag dit och lyfte upp honom.

Buren höll för honom för den är hårt spänd, men nu har jag lagt kompostgaller över vilka nog inte är sköna att ligga på.

Ställningen med hängkorgarna har jag byggt eftersom jag inte fick skruva i tvättstugeväggen.

Där har jag planterat Spetspaprika och Chili.

Senaste inläggen

Presentation


På bilden är Madonna, Dvärgschnauzer, BIV=bäst i världen. Alla kategorier.

Fråga mig

5 besvarade frågor

Besöksstatistik

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3 4 5
6
7
8
9 10 11
12
13
14
15
16
17
18
19 20 21 22
23 24 25 26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2011 >>>

Länkar

Arkiv

Gästbok

Kategorier

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards