Alla inlägg den 31 maj 2011

Av Yvonne Andersson - 31 maj 2011 20:15

     

bild 1. Efter morgonpromenaden ligger Diezel på "min" favoritplats, Madonna ligger i skuggan och jag sitter i hammocken och funderar över hur hård nästa vinter ska bli eftersom

bild 2. rönnarna är översållade av blommor. Får vänta och se om det funnits tillräckligt med insekter för att det ska bli bär av alla blommorna.


bild 3. Vid busshållplatsen Säby Gård blev det en hel del väntan i två omgångar. På eftemiddagen åkte jag till Jakan för att lämna in min dator på garantireparation eftersom den inte går att omstarta då den bara stänger av sig själv.




Förra veckan fungerade ju inte min skrivare så jag köpte en ny och gick med den gamla till el.återvinningen

Den nya fungerade bara i en dag så jag började misstänka att det är datorn som är sönder.

Jag gick till el-rummet och hämtade min gamla som stod kvar där jag ställt den så nu kan jag ge den till någon som behöver den.




Väl hos Elgiganten sa servicekillen att min 3-årsgaranti (som gäller i 3 månader till) bara gällde vissa skador. tex om jag tappat den eller vattenskadat den och om det är fel på hårdvaran.

Jag tyckte att det var synd att jag inte visste det så hade jag fått en helt ny dator ifall jag tappat den i sjön. Borde nog läst det finstilta mycket mera noggrannt.





På väg tillbaka till busshållplatsen med en lånedator i väskan missade jag bussen med 20 meter eftersom jag inte kunde springa så fort med dramatenkärran.

Så här sent på dagen började bussarna att gå bara 2 ggr i timmen och vid samma tid som tåget mot Bålsta, vilket innebär att det kommer att ta nära en timme innan jag är hemma.





Jag är tacksam för att Karin tog med sig Madonna hem, när hon hämtade Diezel, så hon slapp vara ensam så länge medan jag var borta.





Några minuter innan tåget skulle gå ringer servicekillen och sa att datorn blivit helt OK efter att han blåst bort dammet ur den, så det var bara till att vända och hämta den.





4. Karin messade mig denna bild för hon ville väl lugna mig eftersom jag utövade telefonterror då jag sprang hit och dit, och ändrade mig om hemkomsttiden, hela tiden. Madonna ser ut att trivas bra.


Stegräknaren i min mobil visade på 12017 steg så det är inte att undra på att jag blev tvungen att ta av mig skorna och gå barfota ett tag eftersom fötterna hettade och värkte.


Senaste inläggen

Presentation


På bilden är Madonna, Dvärgschnauzer, BIV=bäst i världen. Alla kategorier.

Fråga mig

5 besvarade frågor

Besöksstatistik

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3 4 5
6
7
8
9 10 11
12
13
14
15
16
17
18
19 20 21 22
23 24 25 26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2011 >>>

Länkar

Arkiv

Gästbok

Kategorier

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards