Alla inlägg den 19 maj 2011

Av Yvonne Andersson - 19 maj 2011 15:37

Åke har varit med oss en stund i dag medan Matte var till käftis. Han lyckades erövra hundbädden efter en stunds tvekan. 

Här ser dom andra väldigt frågande ut. Vad hände? Han bara sitter där som en Kung. Madonna gick och la sej på gräset men Diezel är inte den som ger upp så lätt.

Han trixade och fjäskade på många olika sätt men Åke bara ignorerade honom, även fast  Diezel bad på sina bara knän.

       

Gunnie kom och förärade mig med en originell blomma. När vi fikade blev Diezel jättesur och började bråka med Åke. Han trodde nog att jag tänkte dela med mig av fikat.

Denna gång sa iaf Åke ifrån på skarpen, men jag skilde dem åt så ingen skulle komma till skada.

Tur att det inte är stora Rottisar som ryker ihop, då skulle jag nog inte våga sära på dem..

 

Ornithogalum dubium, stjärnlök, frostkänslig släkting till aftonstjärna.

Den är en knölväxt som vanligen används som slit-o-slängväxt, men man kan försöka övervintra den frostfritt och driva igen på våren.

Väldränerad jord. Står gärna ute under sommaren och blommar länge. Kommer från Sydafrika.

Vattnas något sparsamt med ej för kallt vatten, normal dos näring.

Tänk på att växten är giftig.

Av Yvonne Andersson - 19 maj 2011 11:00

Nu samlas förskolebarnen för att underhålla oss Kl. 09.30

Där kommer Diezels Matte.

Moa hoppade ner för att hälsa på Diezel och Madonna men tyvärr var kameran inställd på macro.

Här hade jag upptäckt att inställningen var fel.

Det började regna men barnen sjöng ändå med inlevelse.

Tyvärr var det några "idioter" som smällde av två smällare på parkeringen så Madonna började skaka av rädsla.

Jag frågade Moa som sa att det var OK att vi gick därifrån.

Då gick jag hem med hundarna, tog med mig paraplyet och gick ut igen, men då var alla barnen på väg tillbaka till sina skolor och jag missade Moa med 50 meter.

Senaste inläggen

Presentation


På bilden är Madonna, Dvärgschnauzer, BIV=bäst i världen. Alla kategorier.

Fråga mig

5 besvarade frågor

Besöksstatistik

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3 4 5
6
7
8
9 10 11
12
13
14
15
16
17
18
19 20 21 22
23 24 25 26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2011 >>>

Länkar

Arkiv

Gästbok

Kategorier

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards