Alla inlägg den 23 maj 2011

Av Yvonne Andersson - 23 maj 2011 19:45

 

Vi firade Nicklas genom att äta.

Till Förrätt: Rentjälknöl och Älgtjälknöl med Pepparrotsgrädde, Räkor med Majo, Ärtskott, Paprika, Gurka och Tomat.

Sedan grillade vi Entrecaute, Haloumi och Champinjoner och åt Coleslaw och sallad till.

Detta blev över efter att vi invigt bordsgrillen som fungerade riktigt bra.

Efterrätten var Blåbärs-Pannacotta.

Av Yvonne Andersson - 23 maj 2011 11:30

   

Bild 1. Cirkus Maximum är här igen. Hur kan det vara ekonomiskt gångbart att komma så nära inpå förra Cirkusen?

Det är väl bara en månad sedan och denna gång kommer dom innan folk fått sina löner. De kanske tänker på oss pensionärer:)

Susanne berättade nu att barnbidraget kom i går så det är förståss svaret.

Bild 2. Lamor, så vi går inte nära ifall de spottar på oss.

Bild 3. Kamelerna ser lite tufsiga ut eller beror det på att de är låpnghåriga. De verkar gilla gräset.


 

Bild 1. Därborta skymtar vi getter och jag undrar om vi vågar passera dem.

Tur att jag har röstresurser så jag får väl släppa hundarna och skrika högt ifall de anfaller.

Bild 2. När vi passerar kommer dom efter oss och jag fick lite höjd puls, men de verkar snälla och ignorerade hundarna. Jag slapp skrika men jag ropade till en man vid husvagnarna att de smitit ut. "No problems" svarade han, så de har väl tillåtelse att putsa på våra buskar. De flesta är ju ändå så vildvuxna.


När vi kom hem stod en grupp och åt på våra Syrener så vi gick dit och bad dem att gå hem.



     

De gick snällt iväg och in till Cirkusområdet igen och de var duktigare än de flesta Brobor att hålla sig på vänster sida av vägen. Hundarna gillade de nya ovanliga dofterna.



     

Senaste inläggen

Presentation


På bilden är Madonna, Dvärgschnauzer, BIV=bäst i världen. Alla kategorier.

Fråga mig

5 besvarade frågor

Besöksstatistik

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3 4 5
6
7
8
9 10 11
12
13
14
15
16
17
18
19 20 21 22
23 24 25 26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2011 >>>

Länkar

Arkiv

Gästbok

Kategorier

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards