Alla inlägg den 8 februari 2009

Av Yvonne Andersson - 8 februari 2009 06:44

Detta är en mirakelmatta för om jag har ont någonstans är den den bästa medicinen. Dessutom sover jag gott på den.



Info Hämtad från Shaktimattan.se

Fakta om Spikmatta Spikmattor har använts i tusentals år av Indiska yogautövare och mystiker för att stimulera tusentals energipunkter över hela kroppen.



Därigenom helas och stärks kroppen och sinnet.


Dessa punkter överensstämmer med den kinesiska läran om akupunktur och akupressur. Inom den kinesiska medicinen används akupunktur och akupressur för att bota många olika sjukdomar och obalanser.


Effekten av spikmatte-terapi

Den Vetenskapliga Effekten av spikmatte-terapi finns dokumenterad i forskning.

 Under de första minuterna liggandes på spikmattan känns en lätt stickande känsla från de över 6000 piggarna. Ingen intensiv smärta uppstår som man lätt kan tro. Det känns istället skönt-ont. Efter några minuter försvinner oftast den stickande känslan och istället fylls kroppen med en behaglig värme. Det är blodcirkulationen som ökar och ytliga spänningar börjar lösas upp. Samtidigt frigörs endorfiner och oxytocin, hormon, som ger kropp och sinne en djup avslappning.


Det är hormonerna som får oss att må bra. De motverkar även stress och depression.


Akupunkturpunkter och nerver utmed ryggraden behandlas. Detta medför djupare avslappningen och snabbare återhämtning.

Av Yvonne Andersson - 8 februari 2009 06:30

I går kväll bjöd jag Susanna och Nicklas på Japansk middag.

Misosoppa, Suschi och Sukiyaki. Det var som vanligt jättegott så vi blev mätta och nöjda.

Vid 22.30-tiden när jag rastade Madonna höll vi inte på att ta oss hem för jag hade inte tagit på mej brodd-skorna. Otroligt hård och hal is kanade vi omkring på.

Jag hade lite ont i ryggen innan men nu blev det mycket illa. Så illa att jag fick lov att sova på spikmattan i natt så nu på morgonen känns det mycket bättre.


Senaste inläggen

Presentation


På bilden är Madonna, Dvärgschnauzer, BIV=bäst i världen. Alla kategorier.

Fråga mig

5 besvarade frågor

Besöksstatistik

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5 6
7
8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25
26
27
28
<<< Februari 2009 >>>

Länkar

Arkiv

Gästbok

Kategorier

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards