Alla inlägg den 16 februari 2009

Av Yvonne Andersson - 16 februari 2009 17:19

Kolla i minlänk Becel igen.

Hjärt Lungfonden börjar förstå vilket gift detta margarin är trots att Becel sponsrat dem med miljoner.

Av Yvonne Andersson - 16 februari 2009 15:40

Himmel så roligt att klippa ihop bilder med PhotoScape.

Har just upptäckt mer saker att göra med programmet tex. att snabbt plocka ut bara den lilla bit jag vill använda.

Här har jag gjort en bild på 3 av de största utmaningar som jag utsatt mig för.


Översta bilden var 1986 på Väddö då jag lät raka av mig allt hår.

Här hade det vuxit ut något, men denna frisyr trivdes jag så bra i att jag hade den i flera år. På bilden är också min vän Anita som är Mor till min Guddotter.


Nedre vänstra bilden är från 1987 då jag gick på glödande kol uppe i Kaliforniens Campbel Hot Springs.


Nedre högra bilden är från 1994 då jag spelade en Magdansös i Kallhälls teater "Lucia i kamp mot hat och rasism"


 

”Priset för att inte ta

några risker,

är en trygghet

som förlamar.”

Måste nog hitta på nåt spännande snart innan jag stagnerar:)


Av Yvonne Andersson - 16 februari 2009 11:21

Jag struntade i dansen i dag eftersom min rygg inte är riktigt OK ännu.

Istället tog vi en promenad och vi träffade massor av hundar som vanligt.

Många fler än som finns på denna bild.

Det var riktig snålblåst i dag så det riktigt brände i lårfläsket.

När jag kom hem stod postbärerskan vid min dörr med Annika Dahlqvists nyaste bok LCHF-Kokboken så nu har jag mycket inspirerande läsning framför mig.

Då jag kom in tyckte jag att det kändes väldigt svalt härinne och fann då min balkongdörr stå öppen. Det är andra gången sedan jag flyttade hit som jag glömt kolla innan jag går ut.

Som tur är har jag många Änglar som vaktar åt mig. I dag var det FågelÄngeln som var i tjänst eftersom Zero (min undulat) faktiskt hade 18gr i sitt hörn.


Av Yvonne Andersson - 16 februari 2009 09:45

I dag fick jag ett meil från PC för alla, där jag erbjöds gratis PhotoScape så nu kan jag klippa ihop mina bilder utan att behöva investera i något dyrt fotoprogram.

Det här kommer nu att sysselsätta mig i många timmar vid datorn. Jag har nämligen mer än 8000 bilder att leka med.

Mest bilder av blommor och hundar och jag kommer naturligtvis att dela med mig av dem här i bloggen.


Senaste inläggen

Presentation


På bilden är Madonna, Dvärgschnauzer, BIV=bäst i världen. Alla kategorier.

Fråga mig

5 besvarade frågor

Besöksstatistik

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5 6
7
8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25
26
27
28
<<< Februari 2009 >>>

Länkar

Arkiv

Gästbok

Kategorier

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards