Alla inlägg den 17 februari 2009

Av Yvonne Andersson - 17 februari 2009 17:38

I morse då jag gick så långt tittade jag också på en massa olika altankonstruktioner och om jag ska bygga den själv verkar detta vara den som jag tror mej kunna klara av.

Denna verkar ha för liten lutning (10cm/m bör den nog vara) men annars helt OK.

Den verkar vara stabil och så har den stupränna och verkar dessutom kunna varieras lagom.

Av Yvonne Andersson - 17 februari 2009 17:31

Äntligen har jag hittat rätt plats till Republiken Jämtlands fasadflagga.

Vill inte ha den på uthuset för där ska en liten Svensk flagga få fladdra i framtiden. Dessutom är jag rädd att den får vingar om den sitter för nära grinden, och så här kan jag njuta av den inifrån köket och från den blivande altanen.

Dessutom har jag inte haft någon stång men den snälla Jämtskan gav mig en som hon hade till övers.

Av Yvonne Andersson - 17 februari 2009 17:24

Först var vi ute och "stavade" i en timme och sedan gick vi ut igen.

Här möts vi av Zorba, Samba och deras Matte i strålande sol.

Vi ska kolla hur det står till med deras dator, om den har brandvägg mm.

Tyvärr hann vi inte göra allt som jag hade tänkt, men det kommer fler dagar.

Extra Mormor skulle tjänstgöra i dag men...........

Då vi är glada "passionärer" kommer vi nog få tid till det vi vill nån gång:)

Senaste inläggen

Presentation


På bilden är Madonna, Dvärgschnauzer, BIV=bäst i världen. Alla kategorier.

Fråga mig

5 besvarade frågor

Besöksstatistik

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5 6
7
8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25
26
27
28
<<< Februari 2009 >>>

Länkar

Arkiv

Gästbok

Kategorier

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards