Alla inlägg den 12 februari 2009

Av Yvonne Andersson - 12 februari 2009 22:07

Detta har jag alltid på mitt kylskåp.

Av Yvonne Andersson - 12 februari 2009 22:00

Jag har inte bott där sedan jag var 13 år men Jämtland finns alltid i mitt hjärta.

Av Yvonne Andersson - 12 februari 2009 18:41

Bröd till Pizza, Pita eller Fika.

500 gr Ekologiska ostar.

Jag mixar ihop de fetaste renaste ostar jag hittar, både mjuka (tex.mascarpone, keso) och hårda (de ekologiska jag hittar) med 3 st äggulor.


Smaksätt efter vad Du ska använda dem till.

tex äkta vanilj, pizzakrydda, brödkryddor, lök osv.


Hårdvispa 3 äggvitor och vänd ner dem försiktigt i ostäggblandningen.

Klicka ut smeten på bakplåtspapper.

Av denna sats blir det 16-24 st beroende på hur stora Du gör dem.

De flyter ut så det räcker med 8 på varje plåt.

Grädda 15-20 minuter i 175 gr.

Av Yvonne Andersson - 12 februari 2009 11:28

Trött som jag är i dag, hade Madonna fått lov att göra sina behov på uteplatsen.

Vid 10-tiden ringde det på dörren och det var Margita som kom med en veckas Länstidningar ifrån Östersund. Det är så roligt att läsa om vad som händer i mitt födelselän

När hon hörde att jag inte fått sova tog hon med Madonna på sin promenad, vilket kändes jätteskönt för under tiden hann jag duscha osv.

Här har de kommit tillbaka och de verkar haft kul. Tack Margita!

Av Yvonne Andersson - 12 februari 2009 04:40

Halvtre i natt fick jag lov att ringa störningsjouren, igen, efter att i en timme legat och lyssnat på hur de jagar varandra, skriker och hoppar upp och ner från stolar.

Först knackade jag i elementet utan att det blev lugnare.

Sedan sprang jag upp för trappan i bara nattlinnet och bad dem vara tysta för jag vill sova.

Det var då tyst i två minuter men så började allt om igen.

Störningsjouren fick iaf tyst på dem vid 3-tiden men jag har inte lyckats somna om fast klockan snart är fem.


Senaste inläggen

Presentation


På bilden är Madonna, Dvärgschnauzer, BIV=bäst i världen. Alla kategorier.

Fråga mig

5 besvarade frågor

Besöksstatistik

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5 6
7
8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25
26
27
28
<<< Februari 2009 >>>

Länkar

Arkiv

Gästbok

Kategorier

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards