Alla inlägg den 14 december 2010

Av Yvonne Andersson - 14 december 2010 13:15

     

Hela mitt hem är nu kaosartat då ventilationen skulla åtgärdas utan att jag fått någon förvarning.

Allt på altanen som jag klämt ihop under balkongtaket, fick jag lov att flytta på och eftersom jag bor väldigt kompakt så fick jag lov att flytta undan en massa saker även inne i rummet så nu ligger allt huller om buller, tills jag har dammsugat bakom möblerna som jag dragit fram.


Ozzy smiter så fort en dörr öppnas så jag satte ut hundarna på altanen medan gubbarna monterade. Döm om min förvåning när jag hörde Madonna mumla att någonting hänt.

Ozzy hade smitit in och stod på köksbordet, den lille glädjespridaren. Han är en riktig utbrytarkung vilket ger mig många skratt om dagarna.


Medan han äter sätter jag för kompostgaller så inte Madonna tar hans mat.

Rätt som det är sitter han ändå framför mig och tittar mig i ögonen och verkar undra "här är jag, vad gör vi nu". Han är som en mus som tar sig igenom ett par centimeters springa.


Det händer en massa positiva saker i dag.

A) Nike och Jocke var här en stund medan Matte och Husse handlade och på bilden pussas Ozzy och Nike. (såå gulligt)

B) De däruppe flyttar men har ändå ork  att in i det sista provocera mig till vansinne genom att kasta ner ägg på min uteplats, men de kommer inte att lyckas.

(I nästa sekund tänker jag att bröd, ägg mm. som jag har samlat ihop på min gård ska jag kasta in i deras flyttbil eller lägga ner i någon av deras kartonger som står i trapphuset, men då sjunker jag ju ner till deras nivå, och det är ju så som  krig startas)

Posten kom med en massa roligheter.

C) Jag fick 2 CD-skivor av en Umeåvän och dom lyssnar jag på nu. bl.a samlingsskivan "Så mycket bättre".

D) Dessutom kom boken av Lisbeth Pipping "Jag mobbar inte" som jag hoppas ska lära mig mer om detta elände, eftersom jag försöker stödja en liten granntjej som upplever mobbing i skolan.

och

E) Impectas frökatalog.

Senaste inläggen

Presentation


På bilden är Madonna, Dvärgschnauzer, BIV=bäst i världen. Alla kategorier.

Fråga mig

5 besvarade frågor

Besöksstatistik

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4 5
6 7 8
9
10 11 12
13 14
15
16 17 18 19
20
21 22 23 24
25
26
27
28 29 30 31
<<< December 2010 >>>

Länkar

Arkiv

Gästbok

Kategorier

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards