Alla inlägg den 30 december 2010

Av Yvonne Andersson - 30 december 2010 12:42

I går kväll 19.15 började smällandet igen, antagligen för att poliskontoret stängde 19.00 och jag tycker mig ha märkt att ungdomarna retas med Poliserna.  

Mellan 17.00 och 19.15 hördes inga smällare för då var ju poliskontoret i Centrum bemannat.


Vid 20.00-tiden verkade det lugnt så vi gick ut, men redan efter 200 meters promenad fick vi vända.


kl 21.10 såg jag en privatbil   med poliser i, som smög fram och tillbaka på Råbystigen och "under över alla under" sedan hörde jag inga smällare,   så jag hoppas nidingarna fick lite upplysning och undervisning i smällandets villkor.


Madonna var så skärrad efter den korta promenaden så hon skakade till framåt 2-tiden. Hon blir rädd bara hon hör ungdomar i grupp och hetsar då upp sig.


(De senaste tre nätterna har jag sovit max 6 timmar och då inte sammanhängande så jag är såå trött, men jag får väl ta igen sömnbristen nästa år för nu har jag ju inte heller några störande grannar längre.)


Ozzy svarar väldigt bra på Zylkenekapslarna och jag vågar inte tänka på hur Madonna skulle må om hon inte fick dom, för även om hon verkar rädd är det långt ifrån lika hemskt som förra året då hon inte bara darrade utan hässjade som en galning och tom. gnydde. Nu söker hon iaf kontakt när hon blir rädd och gömmer sig inte för sig själv i något hörn.


Båda hundarna kommer till mig så fort dom hör en smäll   och då försöker jag fresta dom med "fresh bite" som dom älskar. Godis fungerar som en lugnande signal och så länge dom kan ta emot det, blir stressen mindre.


I dag har jag bara hört några få sporadiska småsmällare som nog tilldelats småkillarna av sina idiotiska föräldrar.


Jag har hämtat Orijen från Foderbilen i dag och gav Ozzy att smaka och han bara älskade den maten. Han försökte tom. göra inbrott i Madonnas matpåse.


Ozzy ger mig många glada skratt. I går tex satt jag och gjorde laxrullar vid köksbordet när han bara hoppade upp och ryckte en rulle ur min hand. Jag kunde bara snopet garva åt honom och fick lära mig att hålla händerna   högt när jag har något frestande i dem  



Senaste inläggen

Presentation


På bilden är Madonna, Dvärgschnauzer, BIV=bäst i världen. Alla kategorier.

Fråga mig

5 besvarade frågor

Besöksstatistik

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4 5
6 7 8
9
10 11 12
13 14
15
16 17 18 19
20
21 22 23 24
25
26
27
28 29 30 31
<<< December 2010 >>>

Länkar

Arkiv

Gästbok

Kategorier

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards