Alla inlägg den 16 december 2010

Av Yvonne Andersson - 16 december 2010 22:00

  I dessa buskar samlas 100000-tals fåglar, (mest Kajor tror jag), vid varje skymning.

Helt otroligt många. för buskarna är helt svarta och de för ett himla liv så jag avundas inte dem som bor i husen däromkring.

Förra vintern fanns de också där men inte i lika stort antal och då retades jag med dem ett par gånger (mest av nyfikenhet) genom att lysa på dem med ficklampan, men det blev ett himla liv så jag slutade med det.

 

När vi nästan var hemma efter kvällspromenaden träffade vi Diesel.

Han och Ozzy busade i nästan 15 minuter medan Madonna stod och iakttog dem  med hängande svans. I natt lär dom sova djupt och kanske jag med, eftersom jag tror att dom däruppe kanske har flyttat klart.

Av Yvonne Andersson - 16 december 2010 10:27

 

Här ska vi hälsa på Åke. Eftersom Ozzy blir svartsjuk när hundpojkar hälsar på hos oss, går vi till dom istället.

Han mopsar upp sig både mot Åke och Ludde så jag sätter Madonna bakom galler och då leker killarna ostört med varandra.

Jocke är så smart att han hoppar upp till mig och då får han vara ifred. Tjejen Nike accepteras helt och hållet.

 

Det blir ett glädjefyllt möte vid Altandörren och sedan får hundarna kissa på snön så Åke får lite jobb med att kissa över då vi gått.


I dag snöar det i hela landet utom på östra Gotland.


 

Somliga har egna regler. Inte har dom flyttat färdigt fast de skulle vara ute i går.

Jag ser så fram emot att kunna slappna av och inte behöva vakta hundarna varje gång som jag släpper ut dom.

Senaste inläggen

Presentation


På bilden är Madonna, Dvärgschnauzer, BIV=bäst i världen. Alla kategorier.

Fråga mig

5 besvarade frågor

Besöksstatistik

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4 5
6 7 8
9
10 11 12
13 14
15
16 17 18 19
20
21 22 23 24
25
26
27
28 29 30 31
<<< December 2010 >>>

Länkar

Arkiv

Gästbok

Kategorier

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards