Alla inlägg den 28 december 2010

Av Yvonne Andersson - 28 december 2010 17:55

 

De stackars hundarna sitter nerdrogade i skyddsrummet nu eftersom ungdjävlarna vaknat nu igen och skjuter sina smällare fast det ju inte är Nyårsafton ännu.


Skyddsrummet har jag inrättat i hallkorridoren dit det inte når så mycket ljus och ljud. Jag har satt madrasser och kuddar runt omkring och när dom är i burarna då det blir det stora fyrverkeriet, kommer jag att sätta för ljuddämpare även på framsidan. Och jag ska placera min fåtölj alldeles intill dom.


Ozzy och Madonna verkar iaf känna sig tryggare i burarna för dom hässjar inte lika mycket och så har dom fin musik att lyssna på.


Förra natten fick jag ca 1,5 timmes sömn och kl. 04.15 smällde dom av 8 jättebomber härutanför så fönsterrutorna skallrade.


Jag ringde nyss till Polisen och frågade om det är tillåtet att smälla här och det är det inte, men dom är maktlösa sa han.

Dom ska iaf visa sig häromkring så vi kanske kan få en lugnare natt.


Förstår inte att dom måste smälla emellan husen och så fort det kommer någon gående är dom som bortblåsta, men antagligen är det väl deras enda sätt att känna makt.  


Dom är säkert jätterädda själva och försöker projicera ut sin rädsla på oskyldiga djur. Jag hatar deras föräldrar som inte bryr sig och jag önskar faktiskt att ungdomarna mister sina tummar.  

Det är säkert föräldrarna som köpt bomberna till dom, så slipper dom höra tjatet, och istället för att engagera sig.


Av Yvonne Andersson - 28 december 2010 07:06

I dag är det 2 år sedan jag började blogga och det går upp


     

och ner precis som någon kommenterade den dagen.

Av Yvonne Andersson - 28 december 2010 05:15

Under sena promenaden i går kväll började det årligt återkommande helvetet.

Jag såg ingen människa men dom måste ha gömt sig på något tak och inriktat sig på att skrämma hundarna för det small både framför och bakom oss.

Sedan vi kommit in fortsatte det att smälla runt husen och dom enda jag såg var 3 killar och 1 tjej. Kanske samma ligister som lekte krig även förra året.


Nu var jag helt oförberedd på smällandet så jag hann inte droga ner hundarna. När vi kom in gav jag dem Zylkene men dom var redan så uppskrämda att det inte gjorde någon större verkan.

Jag har inte sovit mer än någon timme i natt och klockan 04.15 small det säkert 8 ggr som om det vore handgranater för inte var det något fyrverkeri utan bara rena smällar som lyste upp natthimlen. Det hördes som om dom höll till precis utanför min grind och hundarna blev paniska.

I dag måste jag åka och köpa mer Zylkenekapslar så det räcker över hela helgen.

Har beräknat att det kommer behövas 4 st minst var 6:e timme. dvs nästan 1 burk per dygn, och inte är dom gratis precis.

Kapslarna gör ju stressen mindre, och på själva nyårsafton får Madonna Nosinan och Ozzy får Stesolid så det blir droger till dem och själv får jag hålla mig lugn och något firande bryr jag mig inte om.

 

Senaste inläggen

Presentation


På bilden är Madonna, Dvärgschnauzer, BIV=bäst i världen. Alla kategorier.

Fråga mig

5 besvarade frågor

Besöksstatistik

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4 5
6 7 8
9
10 11 12
13 14
15
16 17 18 19
20
21 22 23 24
25
26
27
28 29 30 31
<<< December 2010 >>>

Länkar

Arkiv

Gästbok

Kategorier

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards