Alla inlägg den 7 augusti 2011

Av Yvonne Andersson - 7 augusti 2011 22:20

Karin och Vlad hade hängt en påse på min grind med ännu en stor Squash och två gurkor så jag fick igång min hamsteraktivitet.

Jag förvällde och frös in den ena squashen och torkar nu den andra i ugnen eftersom torkat tar mindre utrymme. Antagligen är det någon ryss sort för den smakar jättegott.


Torkade så här:

Klyftade squashen i 4 delar, gröpte ur kärnuset (som kan användas i mat).

Sedan skivade jag varje fjärdedel i 2-5 mm tunna skivor som jag sedan lade ut på 3 plåtar med smörgåspapper.

Plåtarna fick stå i ugnen över natten på 50-70 graders ugn. När jag vaknade på natten fick översta och nedersta plåten byta plats.

De ska inte bli för torra utan fortfarande kännas litet gummiaktiga.

När de kallnat la jag dem i burkar där de håller hur länge som helst.

Om de möglar var de inte tillräckligt torra och får i så fall kasseras.

Goda att äta som chips eller blanda ner i grytor mm

Senaste inläggen

Presentation


På bilden är Madonna, Dvärgschnauzer, BIV=bäst i världen. Alla kategorier.

Fråga mig

5 besvarade frågor

Besöksstatistik

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15
16 17 18
19
20
21
22 23 24 25 26
27
28
29 30
31
<<< Augusti 2011 >>>

Länkar

Arkiv

Gästbok

Kategorier

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards