Alla inlägg den 16 augusti 2011

Av Yvonne Andersson - 16 augusti 2011 13:46

 

Denna bild av Mormor bar jag i yngre dar i ett brosch som Mamma ärvt och gav till mig. I går fick jag för mig att jag skulle öppna det för att se om det är guld eller brons, och då hittade jag denna bild bakom Mormors.

 

Min nyfikenhet blir inte stillad förrän jag får veta vem den mannen är.

Kanske är det min Mormors Far eller mer romantiskt, en hemlig kärlek. På något sätt tycker jag att han liknar Erk Lööf, Moster Kristinas man.

Hennes man, min Morfar stack ju först till Amerika och lämnade henne med 7 barn, och när han återvände till Sverige flyttade han ihop med en annan kvinna i Västerhaninge där han bodde tills något år innan han dog för han ville hem och ligga i Mormors grav.

Detta tillät emellertid inte Mamma och jag.

De hade visserligen aldrig skilt sig och vi visste att Momma aldrig hade velat ha honom däri, så han fick en egen grav.

Jag har nu meilat mina kusiner och frågat ifall någon vet.

Min Mormor bar ofta detta brosch närmast hjärtat så det hade nog stor betydelse för henne.

Senaste inläggen

Presentation


På bilden är Madonna, Dvärgschnauzer, BIV=bäst i världen. Alla kategorier.

Fråga mig

5 besvarade frågor

Besöksstatistik

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15
16 17 18
19
20
21
22 23 24 25 26
27
28
29 30
31
<<< Augusti 2011 >>>

Länkar

Arkiv

Gästbok

Kategorier

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards