Alla inlägg den 30 augusti 2011

Av Yvonne Andersson - 30 augusti 2011 14:45

Nu har jag äntligen fått "ändan ur vagn" för detta behöver göras innan regnperioden börjar. Precis som jag var klar började det stänka så jag la över en presenning och när jag var klar med det upphörde stänkandet.

Av Yvonne Andersson - 30 augusti 2011 12:16

Ofta har jag oförskämt stor tur med materiella prylar.

När jag var ute med hundarna satte jag mig på en bänk för att vila (har bara sovit 3,5 timme) medan jag väntade på Gunnie och Åke.

De kom och vi promenerade förbi den blivande hundrastgården när jag tänkte dokumentera fortsättningen av bygget, men upptäckte att jag nog glömt mobilen på bänken, men var inte 100% säker.

När jag kom hem efter en timme låg den inte i hallen så jag tänkte ringa och spärra den men först slog jag numret och där var det  Elin som svarade.    

Hon hade redan märkt att det var min eftersom hon kände igen flera namn i telefonboken, bl.a hennes eget.

Jag behövde alltså inte oroa mig, allt ordnade sig.


Man ska vara snäll mot sin nästa så att man får ett bra Karma.

Att vara snäll innebär sällan att seja det som människor helst vill höra. Att vara snäll kan också kännas obekvämt och irriterande för den som inte uppskattar, eller inte är helt överens med sig själv.

Det är väl den läxan som är meningen med livet.

Liksom att hitta kärleken, få barn, sprida kärlek och omtanke, ta hand om Moder Jord och att vara klok.


Tyck gärna att jag är självgod men det känns som om jag nått ganska långt med reparationen av mitt Karma.   

Av Yvonne Andersson - 30 augusti 2011 02:15

Nu behöver jag snart ett direktnummer till Polisen.

Halvtolv, precis när jag höll på att somna tändes rörelsedetektorlampan på min altan så jag gick upp för att jaga bort eventuell katt.

Då ser jag en man som försöker att öppna min grind, men då han inte fick upp den försökte han klättra eller hoppa över den.

Jag rusar efter överfallssprayen, öppnar köksdörren till uteplatsen och ropar stanna där, vad vill Du?

Han svarade att han tänkte klättra upp till sin flickvän på 3:e våningen.

Neej Du, ring henne och be henne öppna eller stick härifrån, annars ringer jag polis. sa jag till honom.

Han gick sin väg men efter en stund blev det ett himla liv däruppe.

Det small och dundrade, några skrek och då jag gick ut hörde jag hur det dunsade i väggarna så jag sprang in och ringde polisen, som sa sig redan vara på väg. Flera hade alltså ringt denna gång. Skönt.

De bad mig ställa upp dörren men jag hade redan tagit bort kilen för jag är less på att dörren ställs upp nu om nätterna igen, sa jag satte dit mitt gamla vanliga suddgummi.

Flickan som bor däruppe har sin Mammas lägenhet och det var till henne han skulle den mannen som kastade en stenbumling genom ytterdörren för ca 2 år sedan. Jag tror faktiskt att det är samme man.

Medan jag väntade på Poliserna gick jag av nyfikenhet ut på gården och då hörde jag vad det handlade om. Han var svartsjuk och trodde att hon hade en kille hos sig i sovrummet.

Hon vägrade öppna och det förstår jag för han hördes helt desperat.

Det tog över en halvtimme innan polisen kom. De var 4 styckna och de stannade en hel timme och förde diskussioner med dörren till trapphuset öppen, så det ekade i hela huset.

När de gick 01.42 tog de med sig killen men hans bil står fortfarande här utanför. Två poliser kom senare tillbaka och fortsatte nog förhören med flickan.

Precis just nu kom 2 polisbilar körande och de tog med sig hans bil härifrån.

Tillagt senare.

En polis kom tillbaka klockan 03,05 och stannade ca 30 minuter. Väldigt mystiskt, kanske en god vän.


Senaste inläggen

Presentation


På bilden är Madonna, Dvärgschnauzer, BIV=bäst i världen. Alla kategorier.

Fråga mig

5 besvarade frågor

Besöksstatistik

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15
16 17 18
19
20
21
22 23 24 25 26
27
28
29 30
31
<<< Augusti 2011 >>>

Länkar

Arkiv

Gästbok

Kategorier

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards