Alla inlägg den 8 augusti 2011

Av Yvonne Andersson - 8 augusti 2011 12:04

     

När Ozzy kom släppte jag ut Madonna och Diezel på gatan och de kom alla överens, en stund.

Helt plötsligt blev Diezel purken och började morra och gläfsa så jag stötte fingrarna på hans hals och sedan fungerade det bra.

Jag ställde dem på altanen där de fick nosa och bekanta sig med varandra, medan Madonna hjälpte mig att hålla koll, och senare nosade dom varandra i baken, jaa dom tom sprang och jagade varandra runt en stund men jag kunde inte låta dem hålla på eftersom Ozzy släpade kopplet efter sig pga min bekvämlighet ifall han skulle sticka.

  Alla 3 gick så fint i kopplet och senare vid promenaden släppte jag Madonna och Diezel så de fick härja sig trötta och under tiden kom en lösspringande busig Shäfer men ingen av hundarna gjorde någon större dramatik över Nelly som hon heter. Hon var bara ystert lekfull och ville delta när hundarna lekte. Åke var också där så det fanns många frestelser.

Vi hade träffat Nelly med Husse litet tidigare och då var Diezel rädd, skällde och reste ragg tills jag bad honom sätta sig, vilket han duktigt lydde.

Ozzys Matte hjälper LillMatte att flytta hem ifrån Västerås(tror jag att det är) så därför får han vara med oss i dag.

Av Yvonne Andersson - 8 augusti 2011 08:15

Grattis Susanne!

Ha en skön dag. Antagligen blir Du Moster i dag med, så det blir mer att fira. Jag tror det föds en flicka.

Av Yvonne Andersson - 8 augusti 2011 07:45

Vill ha detta för att jämföra.

Inga verkar särskilt extra lockande i år.

Senaste inläggen

Presentation


På bilden är Madonna, Dvärgschnauzer, BIV=bäst i världen. Alla kategorier.

Fråga mig

5 besvarade frågor

Besöksstatistik

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15
16 17 18
19
20
21
22 23 24 25 26
27
28
29 30
31
<<< Augusti 2011 >>>

Länkar

Arkiv

Gästbok

Kategorier

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards