Alla inlägg den 18 augusti 2011

Av Yvonne Andersson - 18 augusti 2011 21:45

När vi var ute på kvällspromenaden ringde polisen och undrade om det blivit lugnt ännu. Han sa att jag ska ringa om det upprepas.

Detta uppskattar jag.

Av Yvonne Andersson - 18 augusti 2011 19:04

Har nu ringt Polisen eftersom några galningar kastar smällare nu igen och Madonna är i upplösningstillstånd, liksom jag är.

Vet inte vilka det är när jag inte kan se dem, eftersom de står i tvärgränderna bakom uthusen och kastar in smällarna på Råbystigen.

Hur djä... många Zoombies finns häromkring egentligen.

Polisen lovade att skicka en bil så det "kanske" lugnar ner sig.

Av Yvonne Andersson - 18 augusti 2011 16:45

Satt på altanen med Diezel i knät och Madonna låg på gräset när någon kastade en smällare utanför grinden.

Jag kollade men såg ingen först. När det strax kom 2 vuxna män gående och den ene tände en smällare skrek jag att det där ger Du tusan i men den brann redan så han kastade den till sandlådan.

Madonna hade redan kommit i chocktillstånd och vägrade gå ut när klockan var 16.00, men Diezel brydde sig inte särskilt.

När vi gick ut för att möta Karin fick jag dra Madonna med för hon var så rädd.

Karin följde med till Frendo för att jag skulle hämta ett paket och när vi är nästan hemma ser jag de båda männen komma gående och jag kände att ilskan rann till igen. Jag tog ett foto av dem som senare visade sig bara vara asfalt och halva Madonna. Så upprörd var jag.

Jag frågade dom hur två vuxna män kan bete sig så omoget och så berättade jag att min hund haft hjärtinfarkt och inte tål smällare.

Dom såg väldigt ångerfulla ut och bad om ursäkt flera gånger och dom lovade att aldrig göra om det. Jag tror faktiskt att dom menade det som sa fast de inte var nyktra.

Dom blev väl överraskade att en gammal "dam" som jag kan ställa sig och skälla ut dem mitt på gården. Jag minns inte allt som jag sa men jag bad dem även att hälsa sina kompisar att låta bli smällare, och att det är olagligt.

Det har snart gått en timme men jag har ännu puls som om jag sprungit ett maraton.

Senaste inläggen

Presentation


På bilden är Madonna, Dvärgschnauzer, BIV=bäst i världen. Alla kategorier.

Fråga mig

5 besvarade frågor

Besöksstatistik

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15
16 17 18
19
20
21
22 23 24 25 26
27
28
29 30
31
<<< Augusti 2011 >>>

Länkar

Arkiv

Gästbok

Kategorier

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards