Alla inlägg den 23 augusti 2011

Av Yvonne Andersson - 23 augusti 2011 16:45

Till min stora glädje ser jag att min Gojibärsbuske börjat att blomma. Hoppas det finns tillräckligt med insekter som pollinerar så det blir några bär också. 


  Medan hundarna busade fixade jag i rabatterna.

Jag skickade efter sådana här rabattkanter från Sparköp och det blev riktigt prydligt trots att de är i plast.

Blir enklare att skilja gräsmatta och rabatter från varandra nu.

Av Yvonne Andersson - 23 augusti 2011 15:30


Hundarna hade dragkamp om den lilla svarta musen. De hade varsin ände i munnen och ömsom sprang och drog från varsitt håll.

Då de inte verkade vilja sluta så hämtade jag kameran men då var det inte lika kul längre.



Medan jag fixar i trädgården fortsätter dom sina lekar. Dom har ju vilat en stund efter förmiddagspromenaden, som också var väldigt lekfull.

Av Yvonne Andersson - 23 augusti 2011 07:28

Inte blev vi fria från buskarna nu heller. Precis som i våras klippte dom bara buskarna vid sidan av parken.

Fortfarande kan man inte se in till lekparken. Jag undrar över orsaken. Är Jasminerna fridlysta?

De borde ju ha klippts ner till 50 cm strax efter blomningen i våras så skulle de ju hinna blomma även nästa år eftersom blommorna kommer på fjolårsskotten. Jag blir inte klok på hur dom resonerar och beslutar.

Senaste inläggen

Presentation


På bilden är Madonna, Dvärgschnauzer, BIV=bäst i världen. Alla kategorier.

Fråga mig

5 besvarade frågor

Besöksstatistik

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15
16 17 18
19
20
21
22 23 24 25 26
27
28
29 30
31
<<< Augusti 2011 >>>

Länkar

Arkiv

Gästbok

Kategorier

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards