Alla inlägg under mars 2012

Av Yvonne Andersson - 25 mars 2012 22:00

Min röda fina Microvågsugn förvisas nu till el-återvinningen för den blixtrar. Detta är min 4:e Wirlpool på 16 år och av dem har jag fått 2 stycken på tilläggsförsäkringen så jag har ju bara betalat för 2 av dem. Nu finns de små raringarna inte längre i denna fina färg så  lite på nätet jag byter nog märke nu. Har tittat runt lite på nätet men inte hittat någon som passar. Jag vill ha med grillfunktion utan att de kostar skjortan så jag letar vidare.

 

Av Yvonne Andersson - 25 mars 2012 20:30

Första gästerna i dag var 2 ekorrar vid fågelbordet, men jag hann inte få några bilder av dem.

Till Lunch gjorde jag Mandelmjölsfåfflor med Creme Fraice, Rom och purjo och här hugger Gunnie in på sista biten, medan hundarna står och undrar om det finns en smakbit till dem. Tyvärr innehåller fåfflorna mandel så de fick bara smaka rom och cr.fr.

      På kvällen kom Moa och fick LCHF-efterrättsvåfflor som hon inte alls gillade, men det gjorde Susanne.

Av Yvonne Andersson - 25 mars 2012 17:00

Äntligen har jag fått plocka in Tussilago.

 

Av Yvonne Andersson - 23 mars 2012 18:08

Känns som sommar i dag och just nu känns det skönt att bo på denna breddgrad.

Nu har jag inskränkt hundarnas frihet, för jag har satt nät runt rabatterna.

Både Gunnie och Karin har bidragit med nät och nu sitter de på plats.

Detta gör jag för att hundarnas små tassar trampar sönder de späda lökplantorna annars.

Madonnas kiss är orsaken till de gula fläckarna i gräsmattan

Och.  Diezel som lyfter på benet, kissar så plantorna får frätskador.

Och. Deras tassar blir leriga när de trampar omkring i rabatterna och ibland hinner jag inte stoppa dem när de rusar in. Därför har jag fått lov att tvätta mina överkast 2 gånger de senaste 14 dagarna.

När växterna tagit fart och täcker marken behövs inte näten längre förutom runt de kisskänsliga plantorna, som de vintergröna sorterna. Eftersom de vintergröna (tex. Buxbom) inte tappar blad blir ju det brunbrända inte grönt igen.

 

Av Yvonne Andersson - 23 mars 2012 18:00

I dag är det 25 år sedan första avsnittet av Glamour sändes i Svensk TV.

Jag var ju i USA då och bodde annars på Väddö där jag bara såg barnprogrammen på TV tillsammans med Johanna och Josef.

Det blev först sommaren 1990 som jag började se Glamour när jag var och hälsade på Mamma i Umeå, som aldrig missade ett avsnitt av serien. Skulle hon bort spelade hon in på video.

Sedan dess har jag sett serien i perioder. Ett tag såg jag den bara på fredagar för då hände ju ändå det mesta. De sista 3 åren har jag tittat väldigt ofta, efter att då jag bodde på landet inte kunnat se den, annat än om vintrarna då jag bodde i Kallhäll.

Av Yvonne Andersson - 22 mars 2012 07:44

Vilken underbar dag. Vårkänslorna inspirerade mig att ta bort det värsta av perennresterna sedan förra året. Hundarna har varit ute nästan hela dagen. LCHF-magasinet kom också i dag så jag avbröt klippandet och satte mig med en kopp kaffe och njöt av det medan tidningen roade mig.. Där fanns också lite odlingstips och en artikel om Supervitaminet D.

     

 

Av Yvonne Andersson - 21 mars 2012 22:15

 

 

Enligt Kjell Bergkvist är detta den godaste kyckling han ätit så den ska testas. Då jag varken har lera eller vetemjöl i mitt skafferi tänker jag tillaga kycklingen i min lergryta.Jag kommer att byta ut Omega-6 oljorna mot kokosolja och ev. rapsolja.

I lergrytan blir ju allting gott och saftigt så jag tror att det blir så nära originalreceptet som man kan komma.


KRYDDBLANDNINGEN (traditionell Kinesisk)

2 msk krossad Kanelstång

2 msk torkad Ingefära

2 msk Stjärnanis

2 msk Fänkålsfrön

2 msk Kryddnejlika

1/2 tsk Svartpepparkorn


Mal till fint pulver i kryddkvarnen och förvara i tättslutande burk.


Av Yvonne Andersson - 19 mars 2012 15:00

Varit till Carl Magnus i dag och inga hål nu heller. Nästa gång blir i  september 2014, dvs. om ingenting händer med någon tand.

Senaste inläggen

Presentation


På bilden är Madonna, Dvärgschnauzer, BIV=bäst i världen. Alla kategorier.

Fråga mig

5 besvarade frågor

Besöksstatistik

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3
4
5 6
7
8
9
10 11
12 13 14 15 16
17
18
19
20
21 22 23
24
25
26 27 28 29 30
31
<<< Mars 2012 >>>

Länkar

Arkiv

Gästbok

Kategorier

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards