Alla inlägg den 4 april 2012

Av Yvonne Andersson - 4 april 2012 17:26

Nu har jag hämtat Madonna och jag fick bära henne från sjukhuset till Spånga station för hon orkade inte gå själv.

När vi kom hem var jag genomsvettig av bärandet på 8,5 kilo.

Stackars Diezel blev nog besviken när hon inte ville leka men han och jag gick på promenad och sedan lämnade jag honom hemma hos sig strax före klockan 17 så han behöver inte vara solo särskilt länge. Sedan gick jag till apoteket.


Så här ser Madonna ut med rakat ögonbryn.

De opererade bort 1 Vagel, 1 Talgkörtel och 1 Vårtliknande utväxt och kalaset gick på strax under 8000:-.

Får väl se hur mycket försäkringsbolaget ersätter. Vi har väl snart nått maxgränsen eftersom den minskar med åldern medan årspremien ökar otroligt efter 8 års ålder.

Huvudsaken att hon slipper ha ont, fast just nu har hon ganska besvärligt för hon ligger här bredvid mig och gnyr.

 


Som vanligt hade Apoteket inte en av medicinerna som Madonna ska ha. Den smärtstillande tabletten "för" dom inte, men ögondropparna fanns i alla fall.

Jag fullkomligt gick i taket, mycket beroende på att jag kände mig utpumpad av bärandet.

Vad jag blir trött på er, sa jag. Smink, hudkrämer och nagellack har ni till förbannelse men varje gång man ska ha en medicin för ni den inte, eller också finns den inte hemma.

Stäng den här butiken och öppna färghandel istället sa jag till den stackars pharmmaceupten. Nu får Du faktiskt skaffa fram ett ersättningspreparat.

Du får konsultera min veterinär så det blir rätt.

Efter en stunds väntande kom hon med en burk som innehåller samma verksamma medel.

Det lönar sig att bråka iaf, men det tar så mycket energi.

Jag vill att Apoteken blir som förr.


  

Av Yvonne Andersson - 4 april 2012 10:06

Det var läskigt att behöva lämna Madonna på undersökningsbordet, men hon verkade lugn. Nu får jag tillsammans med Diezel vänta på telefonsamtalet som sejer att jag får hämta henne igen.

 


Diezel verkade nyvaken men blev jätteglad när jag hämtade honom, fast han behövde bara vara ensam i 40 minuter.

 

Han sprang omkring och undrade mycket över var Madonna är, men snart blev han lugn igen.

Tyvärr måste jag kanske lämna in honom till ensamheten igen i eftermiddag, beroende på när jag får hämta Madonna, men det blir nog inte så länge för Matte och Husse kommer ju snart från sina jobb.

Senaste inläggen

Presentation


På bilden är Madonna, Dvärgschnauzer, BIV=bäst i världen. Alla kategorier.

Fråga mig

5 besvarade frågor

Besöksstatistik

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10
11
12
13
14 15
16
17
18
19 20 21
22
23
24
25
26
27 28 29
30
<<< April 2012 >>>

Länkar

Arkiv

Gästbok

Kategorier

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards