Alla inlägg den 16 april 2012

Av Yvonne Andersson - 16 april 2012 21:44

Madonna hittade Cornelias katt Mani bakom ett plank i kväll.

Jag ringde och det var han som nu kunde hämtas in till värmen.

Katten hade rymt ut genom ett fönster i förra veckan och den har aldrig varit ute förr men nu har den nog fått smak för det fria livet.

    

Det kommer att snöa en del men det blir inte så många minusgrader. Tur det men jag får hålla ögonen på termometrarna i mitt lilla växthus.

 

Av Yvonne Andersson - 16 april 2012 20:28

Fick låna en vagn av en granne så Madonna slapp gå i dag vid återbesöket till Västerorts Djursjukhus.

Nu är stygnen i ljumsken och på bakhasen borttagna men de på ögonlocket kommer att lossna själva.

Jag fick en massa beröm av Mirjam för skötseln av ögat för nu är såren på hornhinnan läkta.

Vi ska fortsätta med de tre ögondropparna men inte lika ofta som hittills.


Eftersom vi fick nya recept beslöt jag att stiga av tåget i Kallhäll för att hinna till Apoteket  innan stängningsdags. Tror någon att alla mediciner fanns.

Nix! 2 av 3 fanns inte hemma. Jag sa bara tack och adjö och gick min väg och lät dem behålla även den som fanns hemma.  

För att göra något roligare ringde jag till Marianne och tiggde kaffe. Hon ville bjuda på middag men vi hade ju inga mediciner eller hundmat med oss, så vi fikade bara på hennes nya balkong och åkte sedan hem. Vi drack ett glas vitt också.

 

Av Yvonne Andersson - 16 april 2012 11:45

Nu har jag sopat Råbystigen. Fick upp det mesta glaskrosset men det ligger säkert mera i gräset och alla flisor fick jag nog inte upp fast jag höll på att sopa i minst en halvtimme.Husvärdarna körde förbi i sina miljöbilar och jag hoppas dom får dåligt samvete eftersomjag faktiskt gjorde deras jobb.

Hittade blålila, gröna och genomskinliga glasflisor som jag la på brickan för att föreviga eländet.

 

Senaste inläggen

Presentation


På bilden är Madonna, Dvärgschnauzer, BIV=bäst i världen. Alla kategorier.

Fråga mig

5 besvarade frågor

Besöksstatistik

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10
11
12
13
14 15
16
17
18
19 20 21
22
23
24
25
26
27 28 29
30
<<< April 2012 >>>

Länkar

Arkiv

Gästbok

Kategorier

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards