Alla inlägg den 21 april 2012

Av Yvonne Andersson - 21 april 2012 16:51

Det är alltså inte bara jag som reagerat på skräpet i vår miljö. Denna insändare fanns i Mitt i och den uttrycker ungefär vad jag känner.

 

 Samma vecka BUB fanns denna insändare.

   

I dag kom ett svar i veckans BUB och jag tycker att jag gjort allt som vi uppmanas till när vi vill ha hjälp, men vad hjälper det. Nu återstår det att skicka ett meil till Yvonne stein så får vi se om någonting händer. Hon håller iaf delvis med om att det kan göras mera och uppmanar oss innevånare att meddela när vi ser saker som kommunen bör åtgärda men det har jag gjort nu i flera år men får ingen respons. Får inte ens svar på mina meil utan bara att meilen vidarebefordrats till ansvarig.

Precis samma taktik som Regeringen kör med : Mycket snack men lite verkstad.

Smart nog har hon nu upplyst vår Hyresvärd att det blir inspektion så nu kanhända att de får ändan ur vagnen och städar upp runt hyreshusen, för att komma i bättre dager.

 

Av Yvonne Andersson - 21 april 2012 13:42

I går tog jag bilder på skräpet intill staketet mot idrottsområdet, och av sopor i  en skogsdunge. 

       

Glaset vid Skateboardramperna har jag meddelat Kommunen om för flera veckor sedan, men inget händer. Det syns ej så bra på dessa bilder med faktiskt är hela planen full med glasbitar som legat ända sedan Nyår.

    Detta skräp ser ut att vara ifrån SibyllaGrillen. Därför gick jag dit och bad dem plocka upp sitt skräp eftersom det är deras skyldighet men han skyllde på ungdomar som haft fest i går.

Neej sa jag, det har stått 2 säckar vid buskarna sedan minst i torsdags  och nu har fåglarna spridit ut dem.

Då misstänkte han att någon hämtat dem från soprummet och ställt dit dem så jag sa att då får Du Polisanmäla det, vilket han inte trodde är någon ide´.

Det måste bort sa jag,för det har nu blåst runt omkring i hela området och värre blir det.

Vad är det med folk här i Bro som inte gör någonting. Det måste ju ha varit många som sett eländet. Det ligger alldeles intill Dagisets staket, så dom borde väl ha anmält det. Nu hoppas jag att skräpet tas bort snarast, för allas vår trevnad.

Senaste inläggen

Presentation


På bilden är Madonna, Dvärgschnauzer, BIV=bäst i världen. Alla kategorier.

Fråga mig

5 besvarade frågor

Besöksstatistik

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10
11
12
13
14 15
16
17
18
19 20 21
22
23
24
25
26
27 28 29
30
<<< April 2012 >>>

Länkar

Arkiv

Gästbok

Kategorier

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards