Alla inlägg under februari 2009

Av Yvonne Andersson - 16 februari 2009 09:45

I dag fick jag ett meil från PC för alla, där jag erbjöds gratis PhotoScape så nu kan jag klippa ihop mina bilder utan att behöva investera i något dyrt fotoprogram.

Det här kommer nu att sysselsätta mig i många timmar vid datorn. Jag har nämligen mer än 8000 bilder att leka med.

Mest bilder av blommor och hundar och jag kommer naturligtvis att dela med mig av dem här i bloggen.


Av Yvonne Andersson - 15 februari 2009 17:43

Äntligen får jag börja förbereda för sommarens blomprakt.

I dag har jag sått Tomater, 3 olika Basilikor, Riddarsporrar, Stevia och Sockrosor.

Nu behöver jag sätta upp en hylla i fönstret, så jag får plats med plantorna då de ska omskolas.

Jippey vad det kittlar i odlarfingrarna.

Av Yvonne Andersson - 15 februari 2009 13:24

Eftersom jag uteslutande lever på Fisk, Kött och fett, samtidigt som jag värnar om miljön funderar jag ofta på hur stor miljöbov jag egentligen  är.


För länge sedan prövade jag olika vegetariska inriktningar i ca 12 år och mådde allra bäst i magen av den Makrobiotiska dieten.

Till saken hör att jag haft magkatarr sedan 6-årsåldern och Ulcurös Colit sedan tonåren och därför prövat det mesta för att försöka må bra.


Under 60-talet läste jag att de naturfolk som åt mycket fibrer, inte led av vare sig magkatarr, magsår eller mag och tarmcancer, men de enda fibrer man fick tag i på 60-talet fanns på slakteriet i form av kli som de matade grisarna med.

Jag åt 50 gr om dagen av detta till följd att min mage svällde upp till en gasfabrik. Naturfolken åt lika många gram per dygn som de vägde i kilo.


Numera äter jag enligt LCHF och har aldrig mått så bra i magen under mitt 65-åriga liv och är så gott som befriad från gaser.

Alla mina magbesvär, fibromyalgin, huvudvärken, depressionen, tröttheten, förkylningarna och blodsockersvängningarna är som bortblåsta.


Nu till mina funderingar om metangaserna som sprids till följd av köttproduktionen. Kan det vara så att summan av denna gas är konstant för hur blir det då alla människor utesluter köttet och börja äta mera säd. Då kommer ju vi att sprida metangasen istället .


I dag har jag stekt biffar på ekokött, fryst in två tråg lammkotletter och 12 laxkotletter och av detta får jag 46 måltider.

Om jag  lägger till Broccolli, spenat, lök, vitlök, smör och ekologiskt kokosfett kommer jag att må jättebra, aldrig vara sugen på godis och bakverk så jag undrar.

Ingen kan väl svaret men jag föredrar att känna efter hur kroppen mår så jag lever på protein och fett, samt grönsaker under sommarhalvåret.

Av Yvonne Andersson - 14 februari 2009 11:42

Då vi var och satte på kupevärmaren i fm träffade Madonna en rasfrände och granne som heter Ludde.

Han brukar aldrig vilja leka med andra hundar men Madonna inbjöd till lek och han blev charmad direkt, till hans Mattes förvåning.

De lekte, busade och pussades och ville inte skiljas åt.

Vi får väl försöka sammanstråla med dem flera gånger.


Nu ska jag ta bilen, åka till Kallhäll och ta med mig Susanna till COOP i Rotebro för jag behöver fylla på mitt matförråd och kolla in fröerna för det är 50% på dem även denna vecka.

Av Yvonne Andersson - 13 februari 2009 18:51

Jag har nu lagt in de länkar som jag oftast besöker och nu är det fritt fram för alla nyfikna att klicka på dem och ev. få nya infallsvinklar till många olika intresseområden.

Av Yvonne Andersson - 13 februari 2009 11:36

Tips till dej som gillar fräscht grönklipp över din mat.


Plantera rotbitar av Ingefärsrot nu i kravmärkt, fuktig planteringsjord så får Du lite variation på grönklippet över maten till sommaren.

Kolla så rotens knoppar är vända uppåt så går det fortare tills grönskan kommer.

Av Yvonne Andersson - 12 februari 2009 22:07

Detta har jag alltid på mitt kylskåp.

Av Yvonne Andersson - 12 februari 2009 22:00

Jag har inte bott där sedan jag var 13 år men Jämtland finns alltid i mitt hjärta.

Senaste inläggen

Presentation


På bilden är Madonna, Dvärgschnauzer, BIV=bäst i världen. Alla kategorier.

Fråga mig

5 besvarade frågor

Besöksstatistik

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5 6
7
8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25
26
27
28
<<< Februari 2009 >>>

Länkar

Arkiv

Gästbok

Kategorier

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards