Alla inlägg den 25 april 2009

Av Yvonne Andersson - 25 april 2009 08:57

João Portugal Ramos (69 kr)

Varunr: 6139

Beskrivning av Vinklubben=

Lika bra att säga det direkt. Bättre än så här blir det inte för 69 spänn.

João Portugal Ramos självbetitlade vin kan alla älska.

Mjukt och fruktigt med angenäma balanserade aromer av gräs, torkade bär, körsbär och hallon.

Distrikt Alentejo.  Alkoholhalt 14,0 %  Färg Blålila färg. Doft Kryddig, fruktig doft med inslag av viol, lakrits och mörka bär.

Smak Kryddig, fruktig smak med inslag av viol, slånbär, björnbär och vanilj.

Användning Serveras vid cirka 16°C till smakrika kycklingrätter eller griskött.

Prisvärde: 5 stjärnor

Av Yvonne Andersson - 25 april 2009 08:48

Under kvällsrastningen ville Madonna absolut in i mörkret vid ett förråd och där hittade vi en stor Igelkott.

Jag har hört att de skitar ner förfärligt, så antagligen är det för att slippa dem inne på gårdarna som alla har satt upp nät under staketen.

Nu har vi sett 3 stycken i olika storlek här i området så de verkar ju också trivas.

Jag trivdes då utmärkt i kväll då vi satt ute 22.40 och det var 16,8 grader varmt.

Av Yvonne Andersson - 25 april 2009 08:04

ÄNTLIGEN!

I dag hyrde jag en mellanstor lastbil vid OKQ8 i Bålsta.

Medan jag väntade på Barnbarns-undret (glömde fota honom i dag men han var så stilig med nysnaggat hår) passade jag på att kolla lufttrycket på min bil.


På Låsbo´s gård räknade jag till 6 bilar, vilket bara har hänt Midsommartid under alla de åren som jaghar  bott där . Där var livat av människor, barn och hundar så för mig känns det riktigt skönt att lämna eftersom jag har så stort behov av lugn och enskildhet.

Madonna däremot var inte alls pigg på att åka därifrån eftersom hon tyckte att det var roligt med både hund-och-barnkompisar.


Nicklas var så duktig med att bära upp mitt överflöd till vinden här hemma. Efter att han duschat åkte han ut på nya äventyr och jag åkte tillbaka med bilen. I skogen emellan Bro och Bålsta fanns stora mattor av vitsippor, vilket

gav mig  en igenkänningsglädje i hela kroppen.


När jag kom hem till Bro öppnade jag en Ramos reserva till Revbensspjällen.

Jag behövde inte fira ensam för vid grinden stod Åke och hans Matte så både Madonna och jag fick sällskap.


Efter en stund kom Zorba, Samba och deras Matte förbi men de hade nog bråttom för plötsligt var de borta.

Senaste inläggen

Presentation


På bilden är Madonna, Dvärgschnauzer, BIV=bäst i världen. Alla kategorier.

Fråga mig

5 besvarade frågor

Besöksstatistik

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4
5
6 7
8
9 10 11 12
13
14
15
16 17
18
19
20 21 22 23 24 25 26
27 28
29
30
<<< April 2009 >>>

Länkar

Arkiv

Gästbok

Kategorier

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards