Alla inlägg den 26 april 2009

Av Yvonne Andersson - 26 april 2009 22:27

Under kvällens promenad träffade vi fler hundar än någonsin förr. Först de två Pudlarna som jag jämt glömmer namnet på, sedan Åke, senare Zorba och Samba. Dessutom var Schäfern med Pudeln ute och gormade.

Kvällens mest dramatiska möte var ändå med 3 Afganhundar som försökte komma åt Madonna så jag trasslades in i deras koppel och föll till marken, men tursamt nog föll jag ganska mjukt och när jag höjde min basstämma mot hundarna lugnade dom faktiskt ner sig.

Deras stackars Matte blev förtvivlad så det var tur att det var jag och inte någon grinig hundhatartyp som råkade ut för mötet.

Eftersom jag inte skadade mej nämnvärt var det bara att stiga upp och skaka av sig händelsen. Fick bara en liten sticka i fingret och så sprack mobilen och nu börjar det göra litet ont i mitt gamla revbensbrott, men det är vanligt efter häftiga rörelser.

Efter en stund träffade vi Bentley och ett par flickor med 4 Spanieltjejer. Precis när vi skulle svänga in till oss kom ett par som hade Schäfer, Pudel, Chiwawa och någon som för mig var en okänd ras.

OBS! Det var inte hundarna på bilden som brottade omkull mej men de hade de färgerna:).

Av Yvonne Andersson - 26 april 2009 12:45

Förmiddagen ägnade Madonna och jag åt att gå runt och snacka med Altanfolket här omkring.

När vi närmade oss gården med denna utsmyckade uteplats hörde vi hundar skälla så de måste ha känt vittringen av oss på långt håll.

Deras Matte var nog inte hemma så vi gick bara förbi alldeles tysta.

Madonna var förståss tvungen att markera sin närvaro på gräsmattan utanför.

Senaste inläggen

Presentation


På bilden är Madonna, Dvärgschnauzer, BIV=bäst i världen. Alla kategorier.

Fråga mig

5 besvarade frågor

Besöksstatistik

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4
5
6 7
8
9 10 11 12
13
14
15
16 17
18
19
20 21 22 23 24 25 26
27 28
29
30
<<< April 2009 >>>

Länkar

Arkiv

Gästbok

Kategorier

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards