Alla inlägg under mars 2010

Av Yvonne Andersson - 20 mars 2010 15:09

  I dag har jag varit ute och satt upp sådana här affischer på strategiska platser. Vid 3 tillfällen stannade folk och rosade mitt tilltag och det är ju alltid trevligt att få höra en massa bajshistorier:)


Nu när snön smälter är det rent outhärdligt att se hur vissa hundägare bara har gått utanför sina entreér för att rasta sina hundar.


Som tex. i min trappuppgång är vi bara två som har hund och jag låter aldrig Madonna bajsa på gården och skulle det ske så plockar jag genast upp det.


1 meter till höger om min port, precis nedanför sittbänken och runt omkring den finns hur många bajshögar som helst och det kan inte vara särskilt trevligt att låta småbarnen leka däromkring.


Hur tänker dom som skaffar hund?

Berättar inte uppfödarna vad det innebär för ansvar att skaffa valp?


Jag har iaf fått tillåtelse av hyresvärden att sätta upp hur mycket lappar jag vill. Husvärden sa att om någon trakasserar mig för det, så ska han tala med dem.

Dessutom fick jag beröm för min ihärdighet att försöka förändra, och uppmuntran är ju alltid kul, då jag ibland känner mig som en gnällspik.


Jag är nu en person som inte kan vara likgiltig, utan jag tycker att det är varje människas plikt att försöka förbättra, även om man blir ansedd som obekväm.


Områdeschefen skrev: Jag tycker att det är en jätte bra ide att sätta upp affischer . Du har våran tillåtelse utifall någon frågar .

Tyvärr kommer det alltid att finnas personer som struntar att ta upp efter sitt husdjur. Men man ska aldrig sluta hoppas.

Vi är glada att det finns sådana hyresgäster som du inom våra områden.

Med vänlig hälsning XXXXXXX

Av Yvonne Andersson - 19 mars 2010 21:15


    Så här ledsen var Madonna i ögonen när jag var tvungen att lämna henne på sjukhuset igen.

Hon har nu legat inne i två dagar på dropp, eftersom hon blev så uttorkad pga att det tillstötte blodiga diarreer.


Jag hämtade hem henne över nätterna eftersom nattaxan är helt hutlös och snart är försäkringsperiodens 30000:- slut.

I kväll är hon hemma igen och är mycket piggare. Nu har hon fått en massa mediciner och i mitten på nästa vecka ska vi på återbesök.


Det blir då nya undersökningar, eftersom de upptäckte ett blåsljud på hennes hjärta. Det har antagligen orsakats av för mycket stress och/eller på uttorkning.


Äntligen ska jag förhoppningsvis få sova några timmar, för när hon var dålig i magen var jag vaken i två dygn då hon behövde gå ut varje 20 minuter.

Av Yvonne Andersson - 17 mars 2010 14:45

 

I dag upptäckte jag blod i Madonnas bajs så det var bara att dra sjuktransporten in till Västerorts Djursjukhus.

Hon bör ju vara uttorkad efter 2 dagars diarre´ så nu har hon fått en kanyl insatt i benet.

Hon är så tålig och tålmodig. Efter undersökningen gick hon frivilligt in i buren och la sig.

I buren bredvid ligger en stor och ståtlig Rottweilerhane så dom kan ju underhålla varandra medan de ligger i dropp.

Får hämta henne i kväll och komma tillbaka i morgon bitti.

Av Yvonne Andersson - 17 mars 2010 11:30


    Madonna har hittat en plats i solen där hon kan ha det skönt, för i dag vill hon inte gå på promenad. Hon vill inte äta heller fast jag smickrat maten med leverbuljong.

Hon blir dålig i magen av medicinerna så hon vill ut på gården flera gånger per timme. Därför har jag inte sovit många minuter de sista två nätterna.

En dag till med sprutorna och på fredag ska jag tala med veterinären så vi får prata om vidare åtgärder.

Av Yvonne Andersson - 16 mars 2010 07:32

Vad jag blir trött på allt vad privatisering heter. Nu gäller det Apoteken som är hopplöst onåbara. Inte ens Eniro har numren. Bläääääääää............

Vem tror på att läkemedelspriserna ska kunna ens stanna på den (redan höga) nivå som de nu har.

Jag slår vad om att det snart kommer att finnas en sorts medicin för de rika och så en sämre, billigare  sort för oss andra. Eller också kommer låginkomsttagare att få betala dyrt för de återlämnade från de rikas medicinskåp.

Av Yvonne Andersson - 15 mars 2010 18:30

   

Nya blodprover har nu tagits och här väntar vi på röntgen av nacke, rygg och höfter för att kanske få se var smärtan kommer ifrån.

Efter att vet. undersökt henne mycket noggrant och konstaterat att ingenting i blodet tyder på någon bakteriell infektion satte sig vet. och läste in sig och hon kan nu utesluta det mesta utom att det måste vara något autoimmunt. Det var ju även Vet. Stavenborns första diagnosfråga.

Klart är att själva hjärnstammen är påverkad av någon inflammationsprocess, liksom MS, vilket ger huvudvärk, allmänpåverkan, yrsel .mm. Jag har ju skojat om att det liknar Fibromyalgi, och det var ju inte så tokigt gissat, för det är ju också autoimmunt. Det är tack och lov inte smittosamt.

Jag har ju själv haft hjärnhinneinflammation två gånger så jag kan förstå vad hon går igenom.

Röntgenapparaten gick sönder efter 9 bilder så vi ska tillbaka om en vecka, eftersom några av bilderna inte gick att tolka.

Innan vi efter nära 3 timmars vistelse i detta rum fick lämna det, gav de henne både en kortisonspruta och en smärtlindrande spruta.

Med oss hem fick vi 10 st smärtlindrande sprutor som hon ska ha var åttonde timme i tre dygn. Vi fick också ett recept på kortisontabletter och en saftig räkning på över 4000:-.

Några kronor får jag ut på försäkringen men medicin ersätts inte. Får väl tugga på ramarna i några månader för alternativet, att låta henne somna är ingenting att ens överväga ifall hon kan bli smärtfri på några dagar.

I väntrummet träffade vi en 11 veckor gammal Madonnakopia och vi blev förälskade båda två för under några minuter hade Madonna en måbättrestund.


När vi var på väg hem ringde jag till Marianne och hon hade suttit på Danderyds Sjukhus halva dagen for i morse halkade hon omkull och bröt handleden. Den högra förståss, eftersom hon är högerhänt.


Nu är både Madonna och jag uttröttade så vi kommer nog att sova djupt i natt.


Av Yvonne Andersson - 14 mars 2010 17:36

 

Nu har jag gjort i ordning Madonnas sjuktransport till i morgon.

Vi ska till Västerort Djursjukhus i morgon igen och då hon inte vill gå fick jag lösa transporten på detta sätt.

I dag var hon grinig mot Åke, vilket visar att hon mår mycket dåligt och vill vara i fred.

Denna pirra har ju gummihjul så det blir nog inte så obekvämt för henne då vi ska åka både buss och pendeltåg, samt promenera ganska långt.

Jag hoppas att hon får följa med hem igen.

Av Yvonne Andersson - 14 mars 2010 17:22

  Helt otroligt att min Fitnessålder gått ner från 80 till 34 på en månad.

Jag var ju tvungen att börja träna inomhus, för då Madonna inte mår så bra blir det inga långpromenader.

Senaste inläggen

Presentation


På bilden är Madonna, Dvärgschnauzer, BIV=bäst i världen. Alla kategorier.

Fråga mig

5 besvarade frågor

Besöksstatistik

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4 5 6 7
8
9
10
11
12
13 14
15 16 17
18
19 20
21
22 23 24 25
26
27
28
29 30 31
<<< Mars 2010 >>>

Länkar

Arkiv

Gästbok

Kategorier

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards