Alla inlägg den 1 januari 2012

Av Yvonne Andersson - 1 januari 2012 21:11


Kom på mig själv att jag bara går omkring med ett leende på läpparna sedan han satte upp detta i min logg.   Nick gifter sig den 18 februari 2012  

Du som inte känner till honom kan se ett av hans uppträdanden i min blog den 10/10 2009 eller 29/7 2010 och även några andra dagar för när det händer för mycket negativt i min omgivning kollar jag in honom och blir så glad för han är så positiv.

Av Yvonne Andersson - 1 januari 2012 14:09

Det började smälla tidigt här i Bro så vi drog iväg i förrgår vid 3-tiden och Madonna flydde upp på en buss som vi åkte runt med tills hon lugnat sig.

Så småningom  steg vi på tåget i Kungsängen och när vi steg av i Kallhäll ville hon genast upp på en buss igen.

Men eftersom bagagekärran var så tungt lastad fick hon lov att gå trots att vi hörde spridda smällar på långt avstånd. 

  Nyårsaftonsmorgonen var vacker och hon gick tryggt omkring i morgonsolen och läste morgontidningen.


Jag tog en egen promenad med Madonna i tryggt förvar hos Susanna.

Så här ser det ut i vägkanterna runt Mac Donalds. Jag tycker dom borde ta ansvaret för sina gäster genom att städa efter dem, eller åtminstone borde dom på alla emballage trycka text om att hålla naturen ren. Kanske något sorts rabattsystem om skräpet återvinns, för någonting behöver göras.




Det var iaf lugnt och skönt hos Susanna där jag och Madonna fick eget rum.

Vi umgicks, åt och såg Grevinnan och Betjänten för att få uppleva samma procedur som under de flesta år.


Nyårsaftonens dag gjorde Madonna sina behov vid 15-tiden. Sedan höll hon sig till i morse kl. 05.30 då smällandet varit tyst en stund.



  Jag hoppas nu att nattens smällglada, makar sig ut och städar efter sig, men det är nog bara i mina obotliga optimistdrömmar som sådant sker.

Trots att jag drogade Madonna både med ADP och Zylkene var hon skräckslagen. Hon fick även Stesolid eftersom vet. sa att det var bättre för hennes hjärta.

Fast det har varit fruktansvärt jobbigt för Madonna verkar det ändå som om de värsta topparna kapats en del. Hon har iaf inte samlat på sig någon ny vätska utan är pigg som vanligt emellan smällarna. Får väl se om hon vill gå ut efter att det har blivit mörkt

Årets fyrverkeri verkar ha varit värre än någonsin för det small och sprakade oupphörligt från 22.00 till 02.00 Sedan var det bara småfyrverkerier fram till 5-tiden.

Efter att jag bara sovit en hel natt sedan den 18 december vet jag nästan inte vad jag heter, men nu ska väl årets helvete vara över. Enstaka smällande lär väl höras ibland så jag fortsätter med ferromonerna på henne utom stezoliden.

Allt slutade väldigt positivt. Vi hann med det tåg vi tänkt och spärrvakten bjöd oss på resan och vi behövde bara vänta i 3 minuter  Och bäst av allt Medan vi såg tåget komma så började det snöa.


En annan trevlig sak var att på väg från tåget i dag mötte vi Birgitta, den trevliga kvinnan, som bor här på min gata och som jag inte är säker på att jag har rätt namn på.

Vi träffade henne också när vi stack härifrån i förrgår då hon hjälpte oss att gå av bussen i Kungsängen.


                  



 

 

Låt oss slippa läsa om sådant här på 2013 nyårsdag.

Fem svårt skadade av raketer i Skåne

Minst fem personer skadades svårt av raketer i Skåne i samband med nyårsfirandet. I Stockholm hamnade en man under en spårvagn som fick lyftas upp innan mannen kunde föras till sjukhus.

En 13-årig pojke fördes till sjukhus efter att ha skadats svårt i benet när en raket exploderade i Limhamn strax efter midnatt. Inom loppet av några minuter skadades ytterligare fyra personer i Skåne. En 25-årig man skadades i ansiktet av en raket i Teckomatorp.

I Spannarp i Ängelholms kommun fördes en person med ambulans till sjukhus efter att ha skadat ansiktet och en hand. Ytterligare två personer fördes till sjukhus med raketskador.


Missöde med fyrverkeri

men i Umeå är iaf någon ansvarig om något händer. Hoppas att alla kommuner ordnar på detta sätt i framtiden, så allt blir samlat på en plats.

När det gigantiska fyrverkeriet skjulle skjutas upp i centrala Umeå i går hände ett missöde.

 

För elfte året rad ordnades i går nyårsevenemanget Nyårsglitter i centrum vid tolvslaget. Fyrkverkerier för

150 000 kronor skjöts under cirka 15 minuter upp framför nyårsfirande Umebor.
Enligt flera av VK:s läsare som stod i närheten av där raketerna sköts upp hände ett missöde som gjorde dem rädda.
"Slutet blev skrämmande när raketer fyrades av ovanför vårt huvud" skriver en läsare.
Nöjesentreprenören Martin Uddestrand håller i trådarna för nyårsfirandet i centrum. Han erkänner att det blev en mindre miss i slutklämmen av fyrverkeriet.
- Grejen är att fyrverkerierna ska smälla på en viss höjd. När man skjuter så pass många så kan de krocka och sticka iväg lite åt fel håll, säger han till vk.se.
Enligt Uddestrand så hade uppskjutningen haft största möjliga säkerhet.
- Vi hade satt upp ett byggstaket på 130 meter som täckte in hela Trädgård i Norr. Polisen hade kollat och godkänt säkerheten, enligt Uddestrand.
Evenemanget hade enligt arrangörerna dragit rekordpublik under gårdagen med cirka 10 000 människor, enligt Uddestrand.
Fyrverkeriet bekostas av sponsorer. Kommunen bidrar med pengar till ljud, ljus och underhållning.

Publicerad: 01 januari 2012 kl 13.42

Senaste inläggen

Presentation


På bilden är Madonna, Dvärgschnauzer, BIV=bäst i världen. Alla kategorier.

Fråga mig

5 besvarade frågor

Besöksstatistik

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5
6
7 8
9 10
11
12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2012 >>>

Länkar

Arkiv

Gästbok

Kategorier

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards