Alla inlägg den 9 januari 2012

Av Yvonne Andersson - 9 januari 2012 19:08

Nu har FaceBook spårat vem som spridit spam.


Jag hittade IP adressen av en slump (fattar själv inte vad eller hur jag gjorde) för den som loggat in mobilt på mitt hotmailkonto.

Av Yvonne Andersson - 9 januari 2012 18:17

 

Mitt konto har använts av någon annan för att skicka massutskick.

Jag kan ju ingenting göra åt det men tack och lov kunde ni som fick meilen inte öppna dem.


I förra veckan fick jag ett sådant meil från en vän i Skåne så antagligen smittades jag då.

Det är lite pinsamt då dessa meil gått till alla mina kontakter. Både privata och till firmor.


Nu måste jag byta lösenord lite oftare än var 72 dag som jag haft tidigare.

Av Yvonne Andersson - 9 januari 2012 11:24

Jag känner mig så himla ledsen, antagligen för att jag börjar tappa hoppet om någon sorts förändring. Nu har jag  ännu en gång talat med min husvärd (Stefan denna gång) om glaset på gatorna.

Han sejer att det inte finns något att göra åt det. Klart att det finns om ni omfördelar kostnaderna. Låt dem som skräpar ner få böta och informera mera.

Jag tycker att Kommunen borde kunna göra något. Åtminstone att sopa efter storhelger men det är ju bara här i hyreskvarteren som skräpet ligger och Politikerna i denna Kommun vill liksom Regeringen bara satsa på Kvarteren med Golf, Villor och Bostadsrätter. Jag blir så dj.... less.


Snart finns ingen väg utan glas att gå på. Vi håller glasfritt här på gården och tar genvägen över fälten upp till skogen.

    Än så länge känns det tryggt att gå i skogen med hundarna och nu är det också fästing och ormfritt där samt känns där ett par grader varmare än på gångvägarna.


Innan nyår var det mesta glaset upplockat av oss hundägare så vi kände oss rätt så trygga fast det regnade.

   

Senaste inläggen

Presentation


På bilden är Madonna, Dvärgschnauzer, BIV=bäst i världen. Alla kategorier.

Fråga mig

5 besvarade frågor

Besöksstatistik

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5
6
7 8
9 10
11
12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2012 >>>

Länkar

Arkiv

Gästbok

Kategorier

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards