Alla inlägg den 16 januari 2012

Av Yvonne Andersson - 16 januari 2012 17:21

Det verkar ha gått troll i mina halkskydd. Antagligen beroende på att de goda energierna ordnar så jag inte ska vara ute och vingla på vägarna, så jag tar det med ro.


I lördags fick jag meddelandet att mina ICEBUG var på väg.

På eftermiddagen fick jag meddelande att DHL halkat av vägen men om jag hade bråttom fanns mitt paket att hämta i Rosersberg. Så bråttom hade jag inte utan jag väntade till i dag.

Fick dock inget sms men när jag spårade paketet fanns det på Matöppet redan kl. 09.55  i morse så jag hämtade det.

De skor som kom var i fel färg så det verkar som om alla möjliga negativa energier verkar emot mig eller också beror det på att mitt tålamod ska testas eftersom jag tycker att de vita är snyggare och helst hade velat ha dem. Mitt analytiska sinne är så här virrigt ibland men det stör inte mig  

Jag har beställt nya och packat dessa som går i retur.

MEN JAG HAR TÅLAMOD SOM FÅ, OCH VÄNTAR PÅ BÄTTRE DAGAR.

Av Yvonne Andersson - 16 januari 2012 14:30

  

Här poserar Madonna och Diezel (inte med svansarna i topp) i stickat.

Av Yvonne Andersson - 16 januari 2012 12:14

Har trott att min obalans den senaste tiden berott på att jag inte fått sova för Madonna på snart 1 månad. Hon väcker mig med sitt flåsande och krafsande på mina händer var och varannan timme så jag känner mig helt utpumpad.

I natt väckte hon mig inte förrän 04.30 så jag kände mig riktigt utvilad i morse fast fortsatt litet yr.

Då jag böjde mig ner för att sätta på hundarna kopplen snurrade det ordentligt när jag reste mig igen, och när vi kom ut på gården blev jag riktigt generad för jag raglade som ett fyllo och hoppades att ingen såg mig.

Efter att vi raglat uppåt vägen mot skogen började jag må illa så jag insåg att det var bäst att gå hem igen. Hundarna hade gjort ifrån sig så Diezel och jag gick hem medan Madonna fick följa med Gunnie och Åke en sväng.

Väl hemma la jag mig för att vila och tänkte på att Gunnie undrat om jag inte slagit i huvudet när jag föll på isen häromdagen men jag är säker på att jag inte gjorde det så detta måste vara sömnbristen. Trots svajandet känner jag mig ju helt frisk och har inte heller någon ångest.

Efter en stunds vila tog jag blodtrycket igen och nu visade det 129/59 vilket är alldeles för lågt men en bra förklaring. Jag hade ofta besvär med mitt låga blodtryck när jag var ung/yngre men hade glömt bort symtomen.

Läste litet på nätet:  Lågt blodtryck, även kallat hypotension eller hypotoni, är vanligare bland unga, långa och smala personer. Inget av detta gäller mig.

Blodtrycket varierar från person till person. Lågt blodtryck kan vid enstaka tillfällen orsaka besvär som behöver behandlas.

Nedanstående trösterika ord gav en hjärtläkare från KS på sin hemsida: Man ska inte glömma att personer med lågt blodtryck har en minskad risk att drabbas av hjärtkärlsjukdomar jämfört med dem som har högt blodtryck.

Så det kan alltså, i vissa avseenden, vara positivt att ha ett lågt blodtryck, avslutar doktor Cecilia.

Senaste inläggen

Presentation


På bilden är Madonna, Dvärgschnauzer, BIV=bäst i världen. Alla kategorier.

Fråga mig

5 besvarade frågor

Besöksstatistik

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5
6
7 8
9 10
11
12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2012 >>>

Länkar

Arkiv

Gästbok

Kategorier

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards