Alla inlägg den 19 januari 2012

Av Yvonne Andersson - 19 januari 2012 23:15

Hela programmet finns bland mina LÄNKAR: Debatt LCHF. Spola då fram 30 min 15 sek så kan Du se det intressanta som föregick detta hysteriska eftersnack.


Av Yvonne Andersson - 19 januari 2012 13:35

  I dag kom äntligen mina efterlängtade ICEBUG-stövlar och jag är fullkomligt nöjd och dessutom lätt på foten på hala vägar. Dessa sköna strumpor fick jag som gåva.

Smart Wool Hiking

Tunnare vandringsstrumpa för lättare turer med lätt packning.
Tunnare hikingstrumpa med förstärkningar över och under foten för att motverka skavsår. Elastiskt stöd för hålfoten håller sockan på plats och ger skönt stöd.

Tjockare mot smalbenet för att förhindra skav från kängorna och mjukt resår som gör att strumpan håller formen.

Material: 76% merinoull, 23% nylon, 1% elastan.
(Alltid 100% ull mot foten!)

Modell: Crew, Light Cushion.
Läs mer om de olika modellerna i strumpguiden nedan.

Varför merinoull?

Merinoull transporterar bort fukt från foten med en torr fot och sko som resultat.

Det ger en bekvämare känsla och skyddar foten mot blåsor och skavsår.

En torr fot ger heller ingen energi åt bakterier och hämmar därför dålig lukt.

Merinoull isolerar också mycket effektivt och ger en behaglig temperatur oavsett årstid. Dessutom har ull den unika egenskapen att den värmer även om den blir blöt.

Merinoull tål maskintvätt och krymper garanterat inte.

Sköljmedel behövs inte, då ullen behåller sin mjuka känsla tvätt efter tvätt.

Merinoullen kommer enbart från nyzeeländska får som inte utsatts för mulesing.

Annars har jag inte velat ha dem även fast jag fick dem som gåva.

Senaste inläggen

Presentation


På bilden är Madonna, Dvärgschnauzer, BIV=bäst i världen. Alla kategorier.

Fråga mig

5 besvarade frågor

Besöksstatistik

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5
6
7 8
9 10
11
12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2012 >>>

Länkar

Arkiv

Gästbok

Kategorier

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards